Programul Operational Sectorial „Cresterea Competitivitatii Economice”
„Investitii pentru viitorul dumneavoastra”
Proiect: „Implementarea unui sistem informatic de gestiune pentru cresterea competitivitatii LASTING Software”
Proiect cofinantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.

„Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro
„Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei.”

Comunicatii AV

Cea mai eficientă comunicare între două sau mai multe persoane este de tipul “faţă în faţă”, care de multe ori nu poate fi realizată din considerente geografice. Soluţiile de comuncaţii audio video,  vin în compensarea acestei nevoi şi reunesc utilizatori din două sau mai multe locaţii diferite. Videoconferinţele sunt realizate în timp real, ceea ce înseamnă că între imaginile video şi sunet nu sunt întârzieri şi sunt dispuse pe monitorul interlocutorului instantaneu.

Avantaje:

 

  • Reduceri de costuri, prin eliminarea cheltuielilor logistice implicate de deplasări şi delegaţii. Avantajul cel mai evident al soluţiilor colaborative de tip teleprezenţă sunt cele legate de reducerea costului, eliminând costurile unei călătorii, deplasări /delegaţii: zbor, hotel, taxiuri, mese, diurne, timp pierdut. Chiar şi cu proliferarea de instrumente de comunicare  (telefoane mobile, PDA-uri, BlackBerry, etc), oamenii în tranzit nu sunt capabili să-şi facă treaba la fel de eficient ca şi când ar fi la birou. De aceea de multe ori când angajatul călătoreşte el este plătit de companie, deşi nu este neapărat productiv.
  • Decizii luate mult mai rapid – timp de răspuns mult scurtat. Echipele dispersate din punct de vedere geografic colaborează prin intermediul soluţiei de videoconferinţă mai bine, problemele sunt rezolvate mai rapid, iar decizile luate sunt mai corecte.
  • Îmbunătăţirea managementului pentru echipele dispersate teritorial.
  • Avantajul competitiv. Utilizarea acestui mod de comunicare poate imprima unei companii un avantaj competitiv. De exemplu, o companie care recrutează prin intermediul videoconferinţei faţă de o companie care transportă recruţii din mai multe locaţii, poate vedea mai multe persoane în mai puţin timp cu costuri mai mici, luând astfel decizii mai bune la angajare. Instrumentele avansate de colaborare permit companiilor să acorde suport în timp real angajaţilor din alte locaţii.
  • Impact şi focus crescut în întâlniri. Impactul crescut se traduce în întâlniri mai scurte şi mai eficiente  şi cu întreruperi minime ale fluxului de lucru. Studiile arată că întâlnirile prin videoconferinţă raportate la cele “faţă în faţă” tind să fie mai scurte, conducând astfel la mai puţin timp pierdut.

Verticalele de piaţă unde astfel de soluţii sunt cel mai des întâlnite:

  • Sectorul administrativ
  • Zona educaţională – universităţi şi companii de training
  • Telemedicină  – sectorul medical
  • Companii farmaceutice
  • Retail şi companii de distribuţie
  • Zona energetică
  • Bănci şi companii de asigurări
  • Companii de producţie
  • Firme dezvoltatoare de software şi tehnologie

Integrarea soluţiilor de videoconferinţă cu clienţi de email, cu soluţii mobile de videoconferinţă, cu echipamente avansate, oferă o calitate superioară a transmisiei video şi audio şi facilitează accesarea aplicaţiei de videoconferinţă.

parteneri