Blog SPHINX IT

Câteodată şi software-ul își găsește vocea

Sphinx IT Romania SAP Business One

Istoria SAP Business One, partea a 6-a

By | SPX Blog | No Comments

Odată cu achiziționarea TopManage și debutul noului SAP Business One, SAP a reușit să valorifice potențialul imens al pieței gestionării resurselor întreprinderilor mai mici și ale filialelor clienților săi globali care căutau o soluție software ușor de implementat și de folosit. Noul produs SAP astfel creat răspunde nevoilor întreprinderilor mici și a ajutat SAP să schimbe percepția conform căreia produsele SAP sunt doar pentru companiile mari, necesită implementări lungi și complicate și nu pot răspunde eficient cerințelor IMM-urilor.

Imediat după achiziție, compania a ales să păstreze în acest produs o combinație între cultura corporatistă caracteristică produselor sale de până atunci, și spiritul dinamic specific stilului start-up. Acest mix a trebuit să depășească diverse provocări, dar nu a trecut mult până la descoperirea unei identități echilibrate ce îmbina ambele elemente de mai sus.

 

Între standardizare și localizare

Pe de o parte, a existat o nevoie de a oferi o mai mare profunzime produsului, de a îmbunătăți funcționalitatea și infrastructura existente, în paralel cu menținerea standardelor de calitate ce descriu orice produs SAP. Pe de altă parte, a existat o cerere din ce în ce mai mare atât la nivel de conducere SAP, cât și la nivel de țări utilizatoare de a furniza din ce în ce mai multe localizări (norma la nivel de patrimoniu SAP fiind de 50 de localizări).

Una dintre soluțiile de extindere a resurselor existente a fost separarea produsului în 3 versiuni regionale denumite clustere. Fiecare echipă de dezvoltare a clusterelor s-a specializat în țările din respectiva regiune și a dezvoltat versiunea bazată pe date provenite de la experții în produse locale SAP:

Clusterul A – Dezvoltat în Israel și Germania, pentru Europa de Vest și America
Clusterul B – Dezvoltat în China, pentru Asia-Pacific
Clusterul C – Dezvoltat în Slovacia, pentru Europa de Est.

 

Evoluția platformei

Vânzarea indirectă în întreaga lume (prin intermediul partenerilor SAP) către multe industrii cu cerințe diferite a însemnat că produsul necesita să vină cu funcții puternice ale produselor de bază, un set de instrumente de dezvoltare și integrarea în jurul produsului principal.

În câteva luni, dezvoltatorii software au creat instrumentele de bază și le-au plasat în Software Development Kit (SDK). Codul sursă al SAP Business One nu este conceput pentru a fi accesibil de către terți – pentru a garanta o „versiune unică”, cu stabilitate și funcționalitate îmbunătățită. SDK-ul permite partenerilor și clienților să îmbunătățească și extindă SAP Business One, precum și să integreze soluții externe în baza standardelor și liniilor directoare specifice, astfel încât să îndeplinească cerințele de logică a afacerilor caracteristice sistemului de bază.

Astfel partenerii SAP pot modifica atât interfața de utilizator, cât și să dezvolte soluții la comandă și să le integreze.

Ilan Tal, autorul acestei serii despre istoria SAP Business One, menționează că la începutul anului 2004, SAP a lansat programul SAP Business One Solution Partner. Acesta implică o rețea globală de parteneri certificați pentru a dezvolta noi capabilități și extensii de produse pentru SAP Business One. Partenerii SAP au dezvoltat astfel aplicații care adaugă noi valențe soluției SAP Business One prin procese de afaceri noi și funcționalități specifice industriei.
Mișcarea a fost una de succes, reflectat în cei peste 200 de parteneri de soluții cu peste 600 de soluții integrate în SAP Business One la momentul publicării articolului sursă (primăvara 2017). De asemenea, autorul articolului detaliază procedura de selecție a acestor parteneri calificați SAP.

 

Articol tradus & adaptat după sursa din linkul de mai sus.

 

Sphinx IT – partener SAP Business One

După cum v-am anunțat la începutul acestui an, echipa Sphinx IT a adăugat noi competențe dedicate activităților aferente soluției SAP Business One.

Puteți revedea aici comunicatul de presă Sphinx IT pe această temă.

Sphinx IT SAP Business One istoria

Istoria SAP Business One, episodul 5 – achiziționarea soluției software inițiale de către SAP

By | SPX Blog | No Comments

Continuăm seria rezumatelor principalelor episoade din istoricul SAP Business One, sistemul SAP ERP integrat, modern și inovativ ce gestionează eficient toate aspectele afacerilor mici și mijlocii.

Modul în care această soluție software a debutat, s-a dezvoltat și a devenit parte a portofoliului SAP, pentru a se dezvolta în continuare sub egida acestei companii de renume, (al cărui partener Gold suntem noi, Sphinx IT) este relatat pas cu pas de Ilan Tal, membru al echipei inițiale.

 

Momentul achiziționării de către SAP

TopManage (denumirea pe care a avut-o produsul software pentru întreprinderi mici și mijlocii înainte de apartenența la portofoliul SAP), a fost răspunsul perfect la dorința SAP de a veni cu o ofertă de ERP și pentru piața uriașă (și cererea similară) ce cuprindea acest tip de afaceri – IMM-urile.

Procesul de achiziționare de către SAP a fost anunțat la CeBIT 2002 și a durat doar câteva săptămâni până să se materializeze.

Anterior, situația economică dificilă din 2001 afectase TopManage într-o măsură considerabilă. Unul dintre cei 2 fondatori ai companiei a decis ca în loc să concedieze dintre cei 75 de angajați, să aplice reducerea cu 20% a salariilor și eliminarea bonificațiilor, în condițiile în care angajații dețineau 15% din companie – un parteneriat atât în vremuri bune, cât și în cele mai puțin favorabile. Perioada a devenit cunoscută anecdotic drept perioada „sandvișului adus de acasă”.

 

Experiența anterioară a SAP pe segmentul IMM

Convingerea că organizațiile mai mici sunt mai ușor de operat s-a dovedit în nenumărate rânduri a fi una eronată. SAP a avut ocazia să experimenteze practic acest lucru la  începutul anilor 90, când soluția lor SAP-Lite nu a atins succesul scontat.

Problema nu era la nivel de idee sau planificare, ci mai degrabă la nivel de dezvoltare software. SAP mergea pe direcția scalării în jos a soluției sale SAP R/3 pentru organizații mari, aducând-o la nivel de IMM. Metoda a marcat o decadă lipsită de strălucire, în care sistemul astfel dezvoltat a continuat doar datorită lipsei de alternativă pe zona IMM – exista cerere, însă răspunsul nu se ridica la înălțimea așteptărilor.

Deja de la nivel structural, IMM-urile nu sunt o variantă mai mică a organizațiilor mari, ci au un mod diferit de funcționare. Personalul din organizațiile mai mici, cu mai puține niveluri de conducere, are roluri multiple și simultane. Un manager de vânzări poate avea și rol de marketer, un manager de achiziții poate fi responsabil și de depozite, etc. IMM-urile deseori nu au pe cineva anume pentru o anumită funcție, funcție pentru care care societățile mari vor avea de la zeci la sute de angajați cu aceeași titulatură.

 

Ce a reprezentat TopManage pentru SAP

TopMange a fost răspunsul căutat de SAP pentru zona IMM, fiind exact soluția simplă, puternică și construită din start pentru a acoperi particularitățile acestui tip de organizații. SAP mai achiziționase cu un an în urmă o altă companie a acelorași fondatori și nu a ratat nici de această dată oportunitatea.

În ianuarie 2002, fondatorul și pe atunci CEO-ul SAP, Hasso Plattner, s-a întâlnit cu Reuven Agassi, CEO al TopManage, la Palo Alto, pentru a explora perspectivele de a achiziționa TopManage şi a-l adopta ca și ofertă SAP pentru IMM-uri.

Demo-ul a ocazionat o serie de întrebări din partea lui Plattner, pe linia logicii produsului. De exemplu, el a întrebat: “Pot să plătesc pentru aceeași factură folosind numerar, cec și credit?” La multe întrebări răspunsul la fost “nu”, temerea echipei TopManage fiind aceea că Hasso va judeca produsul ca fiind prea simplist. În realitate a fost invers: Hasso a apreciat și respectat faptul că a fost aleasă simplitatea, în defavoarea unei multitudini de variante incluse forțat în design.

Ca urmare a unei întrebări retorice a lui Plattner („Oare cum ar arăta produsul dacă ar avea aspectul și stilul SAP?”) echipa TopManage a reușit în doar două săptămâni să facă disponibilă soluția lor în această versiune. Modificarea l-a impresionat pe Plattner şi a demonstrat abilitățile și flexibilitatea produsului, dar și a echipei.

 

Achiziția de către SAP şi provocările implicite

Operațiunea a fost anunțată pe 13 martie 2002, chiar înaintea CeBIT. Deoarece juridicul de la SAP nu avea o concluzie finală cu privire la disponibilitatea denumirii „SAP Business One”, produsul a fost anunțat ca “Smart Business Solutions”. Toate prezentările și documentele au fost modificate pentru noua denumire, la fel ca și toate variantele de codare, respectiv toate ecranele de produs.

A urmat o conferință de presă ce a presupus un demo de 5 minute, în care, pentru a rezuma cât mai multe dintre capabilitățile soluției, au fost folosite capturi de ecran.

Pentru SAP, anunțul a marcat un moment de cotitură în schimbarea percepției pieței conform căreia produsele SAP abordează și răspund numai cerințelor companiilor globale mari. Achiziția a ajutat SAP să atingă potențialul imens de piață oferit de IMM-uri și a avut o contribuție majoră la rolul de lider de piață deținut de SAP astăzi.

Articol tradus & adaptat după sursa din linkul de mai sus.

Următorul capitol tratează adoptarea de către echipa de produs a noilor standarde de, a liniilor directoare, proceselor și cerințelor culturale derivate din achiziționarea de către SAP, inclusiv răspunsurile acestora la necesitatea de a comunica cu colegii din alte părți ale lumii și de a înțelege cele mai bune practici locale și cerințele legale.

SAP SCP Sphinx IT platforma SAP Cloud

Știi cât de multe poți face cu SAP Cloud Platform?!

By | SPX Blog | No Comments

Platforma SAP Cloud este o modalitate simplă de a crea aplicații care îmbunătățesc funcțiile standard ale SAP ERP sau SAP S/4HANA.

Oficial încadrată în categoria platformă-ca-serviciu (Platform-as-a-Service, PaaS), SCP a fost construită în jurul ideii de a utiliza un model de livrare bazat pe cloud pentru a oferi companiilor funcții actuale și inovatoare din punct de vedere tehnic, sub formă de servicii.

Tehnologii avansate – Integrare – Inovație

Orice organizație poate avea o cale de acces foarte simplă la Machine Learning, internetul obiectelor (IoT), blockchain sau la alte tehnologii de ultimă oră, folosind SCP.

Conceptul de platformă se referă la capacitatea integrată de a combina aceste servicii diferite în moduri diferite de către utilizatori diferiți. Cea mai evidentă abordare implică combinații cu sistemele SAP deja existente ale companiilor.

În plus față de îmbunătățirea soluțiilor existente, SAP Cloud Platform poate servi ca o platformă autonomă de inovare pentru implementarea și livrarea de aplicații complet noi, bazate pe cloud.

SAP Cloud Platform acoperă ambele abordări în contextul digitizării în afaceri

Digitizarea în afaceri oferă companiilor posibilitatea de a se evidenția pe piață cu oferte noi, personalizate, orientate spre client, ușor de utilizat – prin optimizarea și personalizarea proceselor deja existente.

Al doilea tip de abordare implică extinderea domeniilor de activitate ale companiilor. Identificarea posibilelor puncte de intrare în segmentele de piață noi adesea înseamnă modele de afaceri care se concentrează mai mult pe un anumit serviciu decât pe produs.

SAP Cloud Platform oferă servicii și combinații de servicii potrivite cu ambele abordări.

 

Ce „superputeri” îţi pune la dispoziție SAP Cloud Platform

 

Extensii side-by-side: clienții își pot adapta sistemul central folosind o abordare complementară a extensiilor software, care ajută la menținerea stabilității sistemului
*Menținerea unei separări stricte între nucleu și un stratul periferic mai agil contribuie la reducerea resurselor necesare pentru întreținere și modernizare, cât și scade numărul de verificări necesare – este cu atât mai ușor de făcut upgrade unui sistem de bază, cu cât conține mai puține modificări.

Reducerea timpilor de lansare: mediul agil oferit de SAP Cloud Platform permite dezvoltarea de aplicații ce presupun perioade mai scurte de iterații. Soluțiile în sine sunt mai rapide și pot fi finisate ulterior de către developeri, iar timpul necesar pentru a aduce aplicațiile pe piață este mult mai scurt.

Experimentare fără riscuri: dezvoltatorii de software pot utiliza o “zonă de incubație” ce le permite să testeze noi aplicații fără riscuri semnificative. Datorită infrastructurii de tip cloud aflată la dispoziția lor, această experimentare nu necesită investiții majore inițiale – de exemplu, în domeniul hardware – nici definirea studii de afaceri până la ultimul detaliu.

Pachete de conținut gata de utilizare: modulele preconfigurate deja disponibile permit companiilor să utilizeze date din sistemele lor SAP. Este posibilă oferirea de date despre produse & clienți și în pachete de conținut autonom.

Programare ABAP: având în perspectivă un program de suport ABAP dedicat ce va fi lansat la scara largă în acest an, o suită de clienți selecți folosesc deja limbajul de programare tradițional SAP pe platforma SAP Cloud. Principalul avantaj este că angajații lor deja experimentați în utilizarea SAP pot juca un rol încă și mai important decât înainte în proiectele de digitizare care implică platforma.

Sursa

Sphinx IT SAP Business One istoria

Istoria SAP Business One – cum s-a format brandul (partea a 4-a)

By | SPX Blog | No Comments

Continuăm seria noastră de traduceri a episoadelor din istoria SAP Business One cu formarea brandului, respectiv cu cel de-al 4-lea episod, conform lui Ilan Tal, membru al echipei inițiale ce a creat acest soft de succes.

Sfârșitul anilor 90, pe scurt

Perioada respectivă a fost plină de oportunități și provocări, echipa TopManage (n.t. denumirea de atunci a SAP Business One), abordând din ce în ce mai multe limbi și țări. Produsul a primit adaosuri tehnologice de ultimă oră și a fost trecut în categoria next-gen cu ajutorul bazei de date moderne MSSQL. Acest lucru a adus multe funcționalități noi și a oferit posibilitatea intrării pe o zonă de piață anterior intangibilă.
Numărul angajaților a crescut. De patru ori mai mulți, aceștia au fost mutați într-o nouă unitate modernă. A crescut și gradul de cooperare cu  Microsoft și cu terți furnizori, pentru a ajunge la mai multe segmente de piață. Poziția brandului ca și lider pe piață s-a consolidat.
în această perioadă, principalul a fost conștientizarea produsului de către publicul țintă, în paralel cu formarea brandului și poziționarea acestuia ca o soluție avansată, ușor de utilizat, dedicată companiior mici și mijlocii.

Rezumatul etapelor care au condus la achiziția de către SAP în 2002

Obținerea și organizarea unui feedback relevant sub forma poveștilor de succes nu a fost facilă. Una dintre provocările cu care echipa s-a confruntat la acea vreme a fost găsirea acelor clienți mulțumiți în cadrul bazei de utilizatori pe care o avea, dispuși să coopereze cu ei și să transmită mesaje pozitive. O provocare suplimentară a venit din faptul că majoritatea clienților de atunci erau mici și puțin relevanți pe piața către care se mergea.
Ca rezolvare, una dintre metodele de referință folosite a constat în găsirea acelor segmente de piață în care existau deja mulți clienți și utilizarea acestui fapt pentru a demonstra că softul face față cu brio cerințelor industriei respective. De exemplu, mulți clienți fiind în domeniul componentelor electronice și în cel al implanturilor dentare, aceste industrii au devenit exemple pentru a câștiga interes în segmente noi de piață.

Integrarea Microsoft Office, o altă etapă importantă

La mijlocul anilor 90, Microsoft a avut trei linii principale de afaceri dedicate întreprinderilor de dimensiuni reduse – Windows 95, versiunile de sine stătătoare Microsoft Word pe piaţa dominată de procesoarele de text WordPerfect, şi respectiv Microsoft Excel pe cea dominată de Lotus 1-2-3 pentru tabelele de calcul, cât și serverele pentru afaceri mici pe piața dominată de Novell.

În aceste condiții, “MenahelOffice” nu a fost doar o asociere de produse, ci un pachet software realmente integrat care a inclus atât funcțiile Word de printare & de fuziune a mail-urilor, cât și capacitatea de a exporta rapoarte în Excel. Modul de integrare a capabilităților Word făcea ca un clic pe pictograma Word să exporte conținutul în forma unui document în Word cu layout avansat, iar un clic pe pictograma Excel să exporte automat rapoartele în format Excel. La vremea respectivă, această combinație reprezenta o reușită în premieră, ce integra capabilități Office cu aplicații de contabilitate și management.
În plus, preocupările legate de fenomenul trecerii în anul 2000 (en. Y2K) și de efectul acestei date asupra computerelor au dat naștere unei oportunități reale pentru software-ul TopManage, deoarece sistemul său bazat pe Windows avea prevăzut deja un câmp de patru cifre. Multe companii au fost motivate să achiziționeze produsul în Q4 din 1999. Această perioadă a depășit de departe așteptările – atât ca și clienți noi, cât și în ce privește parcursul anului 1999. Vânzările au fost de trei ori mai mari decât în 1998.

Către o tehnologie nouă

Autorul identifică baza de date neperformantă Codebase-5 ca fiind una dintre cele mai mari provocări din anii de început ai produsului. Fiind și relativ mică, aceasta a obstrucționat deschiderea produsului către companii mai mari. Neavând un sistem bazat pe  o bază de date modernă, Codebase-5 determina ca uneori datele să fie salvate pe un disc remote, introducând discrepanțe la nivel de fișiere și lipsa posibilității de recuperare în caz de probleme.
După mai mult de un an de eforturi, Codebase 5 a fost înlocuită cu baza de date modernă MSSQL 7.0. Aceasta permitea un volum nelimitat de activități și tranzacții de lucru. În scopul “mutării” la sistemul bazat pe SQL, toate documentele de marketing, înregistrările în jurnal și modulul de inventar au trebuit să fie rescrise.

Modificarea efectuată permitea păstrarea integrității datelor, cât și să îmbunătățiri suplimentare ale aplicației, precum:
–    Managementul oportunităților pentru gestionarea și analizarea oportunităților de vânzări către clienți;
–    Control asupra unui sistem de valute multiple, potrivit pentru companiile care operează și raportează valută;
–    Un sistem multianual, care permite determinarea începutul anului, a datelor și momentelor primirii rapoartelor anuale &compararea rapoartelor anuale;
–    Instrumente de dezvoltare – câmpuri definite de utilizator, capacitatea de a schimba titlurile, formatarea căutării, valori valide din câmpuri (acestea au evoluat ulterior în Kitul de Dezvoltare Software (en. SDK);
–    Drag & Relate – Sistem bazat pe tehnologia companiei TopTier, care permite navigarea intuitivă a informațiilor.

Premisa întâlnirii cu SAP

În urma schimbărilor prezentate mai sus, au rezultat două linii de produs, Clasic (pentru companii mici), şi Top (pentru companii mijlocii).
Eforturile de construire a brandului au fost recompensate și acesta a devenit renumit și a câștigat încrederea mediului de afaceri vizat.

(Sursa materialului este aici.Vom reveni cu următorul episod)

Sphinx IT SAP Business One istoria

Istoria SAP Business One – partea a treia

By | SPX Blog | No Comments

Compania care dezvolta software-ul care avea să devină ulterior SAP Business One a decis la începutul anilor 90 să iasă de sub umbrela Quicksoft (a se vedea episodul anterior), devenind o entitate de sine stătătoare, al cărei scop era în mod declarat dezvoltarea și vânzarea produsului software ce face obiectul acestui istoric.

Parteneriatul cu IBM

Datorită unei relații apropiate cu IBM pe linia distribuției de hardware, managementul acestui brand de renume internațional a avut ocazia să testeze softul. Ca rezultat, IBM a devenit partener de afaceri și a achiziționat licențe de 500.000 USD, utilizând canalele proprii de distribuție pentru a vinde produsul pe piața potențială.
IBM a generat potențialii clienți utilizând centrul lor de apeluri, oamenii de vânzări Menahel au efectuat demo-uri, iar partenerii de canal dotați cu pregătire legată de produs și de vânzarea lui din partea Menahel au încheiat tranzacțiile.
Parteneriatul cu IBM a durat până la sfârșitul anului 1998, fiind încheiat deoarece IBM nu a reușit să livreze rezultatele așteptate, reflectând faptul că cea mai mare parte a activității de dealer a fost  concentrată în jurul activității de vânzare hardware.

Definirea produsului

Definirea și dezvoltarea produsului au plecat de la ideea de a livra răspunsul potrivit ce se mula pe cerințele clientului. Funcție de specificul activității utilizatorilor, programul primea capabilități noi, sau cele deja existente erau adaptate.
Treptat se remediau și neajunsurile, îndeosebi cele legate de interfața de utilizator. Răspunzând unor necesități diverse, în practică apăreau anumite limitări, cărora echipa le găsea rezolvarea.
Pentru training-ul utilizatorilor era necesar un timp de aproximativ 4 ore, după care aceștia puteau folosi programul, având și un manual de utilizator inclus în pachet.

Vânzări globale

În urma prezentării produsului către un expert în hardware din Panama, acesta a fost interesat de distribuția in zona Panama-Columbia-Chile. Cu o investiție suplimentara de 50.000 de dolari, echipa a început lucrul la partea de traducere şi localizare a soft-ului. Numele a fost schimbat in TopManage.
În zona Singapore-Malaezia investitorul local a decis să comercializeze produsul sub denumirea Dolly, deși echipa TopManage nu a considerat această alegere ca fiind una inspirată.
În anul 2000 a început parteneriatul de lungă durată cu o companie de software din Polonia. Aceasta a vândut peste 70 de pachete TopManage încă din primul an și a recrutat o echipă de 120 de consultanți. Ei au descoperit că este nevoie să fie incluse in program bunele practici și normele în domeniul taxelor ce se aplicau local.
Concluzia autorului acestei serii despre istoria SAP Business One (concluzie referitoare la anii de început ai acestui proiect) este că deja se prefigura o direcție clară.

Folosirea tehnologiei de vârf asigura trecerea la piața mondială, și avea să fie o formulă de succes dovedit.

Sphinx IT SAP Business One istoria

Istoria SAP Business One – partea a doua

By | SPX Blog | One Comment

Compania care a dezvoltat inițial produsul SAP Business One a fost QuickSoft. Aceasta era ce se numește astăzi Vendor Independent de Software (En – ISV), respectiv funcționa livrând proiecte software altor companii, contra cost. TopManager (varianta incipientă a SAP B1) a fost însă un produs dezvoltat în regie proprie, care a ajuns să aibă cel mai strălucit parcurs. Anii de început au fost însă plini de riscuri. Pentru a rememora acea perioadă, autorul istoriei SAP Business One, Ilan Tal, l-a cooptat pe Gadi Shamia, membru al echipei începând cu mijlocul anilor 90.

 

Lansarea și primele rezultate ale soft-ului de gestionare a IMM-urilor

După cum am aflat din prima parte a istoriei SAP B1, software-ul în cauză era un produs Macintosh nativ, cu o arhitectură de hyperlink, astfel încât un clic pe orice câmp de date ducea la un ecran cu informații detaliate. Interfața de utilizator era și ea bine realizată și prietenoasă. Echipa însă dorea mai mult pentru lansarea produsului. A fost introdusă comanda vocală, însă nu fără dificultăți – programatorul implicat a folosit vocea sa, dar programul reacționa ulterior doar la specificul pronunției acestuia.

Primul tradeshow la care echipa a participat cu produsul a avut loc în 1995. Primii clienți au venit în urma unui proces de vânzare door-to-door, însă au fost mai degrabă experiențe de învățare, echipa fiind complet neexperimentată în ce privește structura unui produs finisat, care să anticipeze cerințele clienților.

Angajarea unui director de vânzări experimentat a dat roade abia după ce Gadi Shamia s-a co-implicat în procesul de prezentare a produsului către potențialii clienți. Concluzia a fost că un astfel de produs sofisticat cere un grad crescut de înțelegere a părții software, chiar și de către responsabilii de vânzări.

 

Lecțiile hands-on, cele mai fructuoase

După cum menționează Gadi în amintirile sale, gândirea reflectată în modul în care QuickSoft acţiona în anii 90 era una de tip startup. Chiar dacă termenul nu atinsese încă notorietatea actuală, producerea unui software performant pentru piața B2B, perfecționarea acestuia, lansarea și primele experiențe cu clienții erau tipare deschizătoare de drumuri, care acum se regăsesc la nivel global și funcționează cu succes.

Faptul că inițial aceste activități au întâlnit obstacole a servit drept sistem de învățare hands-on şi a contribuit la perfectarea unui produs în permanentă sincronizare cu clienții și cu mediul de afaceri în care aceștia îl angajau.

Pentru articolul-sursa, mergeți pe acest link.

Sphinx IT SAP solutii business IMM

SAP mărește accesul partenerilor la portofoliul său de software, cu focus pe clienții finali tip IMM

By | SPX Blog | No Comments

Pentru a oferi întreprinderilor mici și mijlocii pachete de software și soluții de service potrivite necesităților specifice și cu prețuri previzibile, SAP ajustează accesul partenerilor la portofoliul său software. Pachetele astfel livrate prin partenerii experimentați SAP au drept scop dinamizarea ROI-ului a nivel de companie client final, astfel încât rezultatele să se vadă mai repede și mai clar, în relație directă cu instrumentele SAP.

Karl Fahrbach, responsabil – șef pentru canalele globale SAP, a declarat că scopul principal al strategiei este de a oferi clienților un spectru mai larg de soluții, pentru ca aceștia să poată găsi răspuns la cerințele lor individuale într-o gamă de prețuri accesibile.

„Dat fiind că portofoliul de soluții SAP a crescut odată cu adăugarea de soluții dedicate liniilor de afaceri (En: LoB) și că este din ce în ce mai concentrat pe cloud, este nevoie de o abordare mai largă a pachetelor de soluții, care să nu se concentreze numai pe software-ul de gestionare a resurselor întreprinderii sau să fie limitată soluții on-premise”, a mai spus Fahrbach.

Sphinx IT recomadari productivitate angajati SAP Business One

Utile – Recomandări despre productivitate de la profesioniști (pentru cei cărora nu le plac sfaturile clasice)

By | SPX Blog | No Comments

Publicația HBR remarcă faptul că nu tuturor li se potrivesc rețetele în materie de productivitate ce se regăsesc în mod frecvent pe Internet. Deoarece în cazul companiilor de dimensiuni mai mici productivitatea este încă și mai importantă, având în vedere necesitatea valorificării la maxim a resurselor, am rezumat articolul lor special pentru dvs.

Recomandările se referă la resursele umane – și aici am putea adăuga că soluția pe care v-o sugerăm în ce privește resursele non-umane este SAP Busines One.

Productivitatea de tip industrial, reflectată în tabele, programări fixe și termene limită nu se potrivește tuturor. Primul pas în a găsi o cale de organizare a activității în mod eficient și plăcut constă în identificarea profilului real al fiecărei persoane. Sinceritatea și compasiunea în acest stadiu sunt importante. Cine sunt cei care au nevoie de alt tip de organizare? Persoanele respective recunosc acest lucru la nivel personal sau nu?

 

Cum arată soluția ideală pentru păstrarea concentrării

Păstrarea concentrării nu trebuie să se simtă ca o luptă constantă – dacă pentru fiecare persoana a fost identificată ecuația corectă. Unii angajați funcționează mai bine dacă în mod constant își păstrează corpul relaxat sau fac exerciții fizice ușoare, evitând o stare de letargie ce se poate instala printr-o imobilitate forțată.

Alții au nevoie de păstrarea unei perspective în ce privește sarcinile pe care le au de îndeplinit și termenele pentru acestea. Gestionarea progresului unui proiect în care sunt implicați și constatarea că acesta merge conform planului este o sursa de mulțumire pentru persoanele cu această structură. Perspectiva în linii mari în ce privește o activitate de durată este de asemenea importantă pentru anumite tipologii. În ce privește termenele limită, ele stimulează concentrarea atunci când sunt reale, cu toate că în mediile de lucru adesea ele sunt decalate preventiv, pentru a acoperi eventualele întârzieri ce pot surveni.

Acceptarea faptului că este vorba de un proces dinamic face concentrarea tangibilă și reală. Un unghi personal de implicare în proiect ancorează ca fiind reală nevoia de concentrare. Succesul în proiecte trebuie să aibă un efect la nivel de companie, dar și la nivel de angajat, singularizat și recunoscut ca atare. Recompensele ce subliniază succesul variază de la gesturi relevante, la stimulente financiare – funcție de preferințele și forța financiară a fiecărei companii.

 

În concluzie…

Productivitatea este personalizabilă. Desigur că orice companie aplică un proces de educare a angajaților, prin care stabilește un set de bune principii. Însă nu rareori profesioniștii cu  cel mai mare potențial au nevoie de mai mult decât atât, respectiv de descoperirea unei soluții personalizate pentru a își menține concentrarea și a își stimula productivitatea și creativitatea. Maturizarea profesională nu se rezumă doar la acumularea de experiență tehnică sau autoritate, ci cuprinde și dezvoltarea autocunoașterii până la nivelul de a descoperi ce obiceiuri funcționează cel mai bine și dau rezultatele dorite.

Sphinx IT SAP retail

De ce micile afaceri din retail nu ar trebui să se sperie…

By | SPX Blog | No Comments

Conform mai multor studii și analize ale situației din domeniul retail, serviciile actuale sunt în mare parte anacronice. Majoritatea clienților au alte caracteristici și cerințe față de cei de acum o decadă, sau chiar de acum aproximativ 5 ani. Cerințe exigente, dorința de a ajunge rapid în posesia produselor sau serviciilor comandate, cât și de a putea schimba sau returna ceea ce nu corespunde sau nu le place, nevoia de oferte personalizate, la un nivel tehnic performant ca produs & livrare, însă umanizate de o adresare personală – iată doar câteva din constantele clienților contemporani.

 

Schimbarea majoră a profilului clientului final a zguduit industria de retail la nivel global

Fenomenul de închidere a magazinelor fizice continuă. Termeni precum „Apocalipsa retail-ului” sau „dispariția afacerilor mici” sunt de natură să îi îngrijoreze pe cei care au investit într-o anumită structură de business.

Însă afacerile mici si mijlocii din retail – conform specialiștilor – pot găsi o șansă de reinventare care să le propulseze înainte în însăși această situație disruptivă. Un articol marca SAP vorbește despre cum poate fi materializată această „renaștere a retail-ului” de către orice afacere. Condiția esențială pentru a reuși constă în înțelegerea și adoptarea la timp și eficient a instrumentelor care permit o transformare corespunzătoare cerințelor clientelei.

Puteți consulta cele 5 acțiuni recomandate, ce sunt facilitate de soluțiile digitale moderne destinate întreprinzătorilor din retail aici, în articolul-sursă (En).

Sphinx IT SAP Business One istoria

Istoria SAP Business One – capitolul întâi

By | SPX Blog | No Comments

La începutul anilor 90, când software-ul financiar disponibil pentru întreprinderile mici și mijlocii era dominat de sistemul de operare DOS, ideea de a implementa tehnologii inovatoare în lumea afacerilor pentru a crea soluții software fiabile care să fie mai bune decât cele disponibile pe piață începea să se contureze tot mai clar.

Echipa de inovatori ale cărei realizări pot fi considerate primul capitol din istoria SAP Business One a trecut produsul ce răspundea dorințelor de mai sus din sistemul Mac în Windows. Infrastructura de bază a produsului a provenit așadar din software-ul de management al școlii Mac și a inclus formulare și elemente de bază de date numite atomi, pe lângă multe alte elemente de Mac GUI.

Produsul inițial a fost numit OCEK (Practitioner în limba engleză). Acesta este motivul pentru care majoritatea fișierelor de baze de date din SAP Business One încep cu O (OINV, OCRD etc.).

Puteți citi în detaliu acest prim capitol despre dezvoltarea SAP Business One, aşa cum este relatat de către Ilan Tal, a cărui carieră a fost legată de acest produs software timp de peste 21 de ani.

Vom reveni cu prezentarea următoarelor capitole.

Sphinx IT sedinta HBR recomandare

Ședințe și întâlniri mai bine planificate cu Design Thinking, conform HBR

By | SPX Blog | No Comments

Într-un articol util îndeosebi întreprinderilor mici și mijlocii, dar nu numai, publicația HBR explorează valoarea adoptării unei strategii moderne pentru zona de ședințe, întâlniri și conferințe inerente activităților interne și externe ale oricărei companii.

Design thinking-ul, sau în traducere aproximativă, gândirea de tip proiectare, pune utilizatorul în centrul întregii experiențe – în acest caz al experienței unei ședințe eficiente, care să rezolve chestiunile aflate în agendă, fără a irosi timpul participanților.

Puteți afla mai multe despre modul în care se pot organiza întâlniri de afaceri care să motiveze, să angajeze și să întrețină atenția angajaților sau a partenerilor de afaceri – din articolul sursă (En).

Sphinx IT SAP cloud services

Transformarea Digitală şi rolul important al serviciului de cloud pe care îl folosiți

By | SPX Blog | No Comments

Pe linia transformării digitale, ce permite afacerilor de toate dimensiunile să țină pasul cu instrumentele de ultimă generație, cu cerințele din industrie și cu ritmul accelerat indus de către aceste facilități, factorii de decizie au în vedere câteva ținte majore.

Un articol girat de SAP Hybris listează aceste scopuri esențiale ca fiind următoarele:

  • Simplificarea accesului la date
  • Lăsarea în urmă a soluțiilor scumpe tip legacy sau on premise
  • Trecerea treptată către cloud cu o abordare ” IT hibrid”
  • Creșteți disponibilității
  • Realizarea unei recuperări de mare viteză
  • Îmbunătățirea mobilității pentru diferite infrastructuri și platforme
  • Respectarea standardele de securitate și de calitate

Aflați cum sunt toate acestea influențate de  flexibilitatea, agilitatea şi în general de structura serviciilor cloud pe care le folosește o companie – aici (En).

Sphinx IT SAP Business Oe tendinte IMM-uri 2018

Tendințe în top anul acesta, în ce privește IMM-urile

By | SPX Blog | No Comments

Publicația online The UPS Store trece în revistă 5 tendințe din domeniul tehnologiei digitale ce pot face diferența între stagnare și succes in 2018.  Angajarea acestor practici ce s-au dovedit a propulsa operațiunile în mod eficient este recomandată întreprinderilor mici şi mijlocii ce vor să țină pasul cu mediul modern de afaceri şi să aibă cât mai multe atu-uri pentru a depăși competitorii din propriul sector de industrie.

Unele din aceste tendințe nu presupun investiții majore pentru implementarea lor – de exemplu folosirea forței social media, a unor platforme dedicate trimiterii de mesaje sau angajarea în transmisiuni video live. Cu alocarea şi instruirea resurselor umane potrivite, mici schimbări pot genera rezultate uimitoare, atât în ce privește prezența online a IMM-ului, cât şi în ce privește relația cu clienții deja existenți sau potențiali.

Puteți vedea aici articolul complet, în engleză.

Sphinx IT SAP Business One

De ce tranziția pe HANA nu mai trebuie amânată, în ce privește SAP Business One

By | SPX Blog | No Comments

E3Zine rezumă într-un articol recent motivele pentru care utilizatorii SAP ar trebui sa facă pasul de la Microsoft SQL la SAP HANA, subliniind valoarea acestei mișcări ca și decizie strategică de business. Pentru a nu rămâne în urmă și a nu își refuza beneficiile derivate din SAP Business One versiunea HANA – așa cum au fost gândite de către brandul SAP, cu sustenabilitate implicită și perspective ample de viitor, companiilor ce se află în fața acestei decizii li se recomandă în primul rând să înțeleagă ce aduce nou această versiune, cu toate implicațiile ei.

E3Zine atrage atenția asupra faptului că nu mai este posibil să examinăm SAP versiunea HANA din SAP Business One în contrapartidă cu versiunea MS SQL a SAP Business One și să le vedem ca fiind similare. Cele două practic nu mai sunt același produs. Versiunea HANA oferă o gamă de noi caracteristici și elemente livrabile pe care SAP le pune la dispoziția utilizatorilor – capabilități noi, ce nu au cum să fie replicate în versiunea MS SQL.

Pentru mai multe detalii, puteți consulta aici articolul sursă, în engleză.

Credit imagine: E3Zine

Comunicat de presă: Sphinx IT extinde aria parteneriatului cu SAP adăugând în portofoliu soluția SAP Business One

By | SPX Blog | 2 Comments

Ianuarie 2018, Timişoara – Sphinx IT, parte a Grupului LASTING, a început anul 2018 prin adăugarea unei noi soluții în portofoliu. Echipa are noi competențe pentru soluția SAP Business One, care adresează  întreprinderile mici și mijlocii, precum și companiile aflate  în curs de dezvoltare și modernizare.

SAP Business One este primul ERP din portofoliul SAP funcțional pe baza de date HANA, fiind lider global pe segmentul său de piață, fapt datorat îndeosebi tehnologiei de ultimă generație de tip in-memory care deschide noi orizonturi digitale pentru managementul companiilor. SAP Business One este considerat vârf de lance în transformarea digitală pe care SAP o face posibilă pentru companiile din segmentul IMM, producătorul software investind continuu în dezvoltarea şi extinderea soluției, atât la nivel de  procese, cât şi la nivel tehnologic şi inovativ.

Sphinx IT este partener Gold SAP, fiind experimentat în implementarea de soluții SAP de tip ERP de peste 10 ani. Adăugând SAP Business One în oferta sa, Sphinx IT pune la dispoziția companiilor o soluție compactă, flexibilă și scalabilă pentru managementul tuturor proceselor operaționale și decizionale, asigurând funcționalități analitice avansate, capabilități de raportare și analiză de business, și optimizând procesele cheie. SAP Business One înglobează, funcționalități financiare, logistice și analitice, de la gestiunea relației cu clienții, a proceselor de vânzare și aprovizionare, până la planificarea producției, managementul resurselor umane și al serviciilor. Peste 50.000 de companii din 150 de țări au ales SAP Business One pentru managementul operațiunilor și proceselor de afaceri, această soluție business având o rată de adopție rapidă în cadrul utilizatorilor datorită interfeței intuitive şi moderne.

Ne bucurăm de prezența SAP Business One în portofoliul Sphinx IT, întrucât extinde oferta noastră de soluții business-software către o categorie nouă de companii, cărora le facilităm modernizarea afacerii în timp record, mizând pe funcționalitățile specifice SAP Business One, care oferă capabilități ERP, CRM si BI out-of-the-box.” – a declarat Ronald Wagmann, CEO Sphinx IT.

 

Despre Sphinx IT:

SPHINX IT este parte a Grupului LASTING, grup românesc de companii ce și-a format un renume de top în segmentul infrastructură & consultanță IT în cei peste 21 de ani de activitate pe plan național și internațional. LASTING Group este un jucător de top și o marcă de referință în peisajul tehnologiei competitive din România, fiind cunoscut pentru calitatea de partener de încredere, pentru consecvență și capacitate inovativă.

Sphinx IT sprijină nevoia clienților săi de a se menține în top-ul evoluției pieței, oferind servicii de consultanță şi implementare pentru soluții din portofoliul SAP care optimizează pe deplin procesele lor de afaceri. Pentru mai multe informații, vizitați www.sphinx-it.ro .

 

Despre SAP România:

SAP România, subsidiara locală a SAP SE, și-a început activitatea în 2002, numărându-se printre primii furnizorii IT locali de top. În ultimii 14 ani, compania a contribuit semnificativ la dezvoltarea mediului de business local și la transformarea digitală a organizațiilor. Astăzi, mai mult de 500 de companii din România utilizează soluții software SAP, din industrii precum utilități, transporturi, bănci, asigurări, retail sau producție. De asemenea, 95% dintre cele mai mari 300 de companii pe plan local utilizează soluții software SAP.

 

***

January 2018, Timişoara – Sphinx IT, part of the LASTING Group, opened the year 2018 by adding a new solution to its portfolio. The Sphinx IT team acquired new competencies for SAP Business One, the solution designed to serve small to midsize businesses, as well as growing SMEs.

SAP Business One is the first functional ERP from SAP’s portfolio on the HANA database, being the global leader in its market segment, due in particular to state-of-the-art in-memory technology that opens up new digital horizons in business management. SAP Business One is considered the pinnacle of the digital transformation powered by SAP for its clients in the SME segment, with the renowned business software developer constantly investing in upgrading and expanding this solution, both at the processes level, as well as at the technological & innovative level.

Sphinx IT is a SAP Gold partner and holds an experience of over 10 years in the implementation of SAP ERP solutions. Adding SAP Business One to its offer, Sphinx IT provides SMEs with a compact, flexible and scalable solution for managing all operational and decision-making processes, which includes advanced analytical functionalities, reporting and business analysis capabilities, and serves in optimizing key processes. SAP Business One encompasses financial, logistical and analytical functionalities, from customer relationship management, sales and supply processes to production planning, human resource management and services. More than 50,000 companies in 150 countries have adopted SAP Business One for their Business Operations and Business Process management, this business solution having a fast adoption rate within users, thanks to the intuitive and modern interface it features.

We’re excited about the presence of SAP Business One in the Sphinx IT portfolio, as it extends our business-to-business offer towards a new category of companies, for which we enable a fast and seamless business modernization process, by employing the SAP Business One’s specific features that provide out-of-the-box ERP, CRM and BI capabilities.”- declared Ronald Wagmann, CEO of Sphinx IT.

 

About Sphinx IT:

SPHINX IT is part of the LASTING Group, the Romanian group of companies that holds a leading reputation in the infrastructure & IT consulting segment, having over 21 years of national and international activity. The LASTING Group is a top player and a renowned brand in the competitive technology landscape in Romania, known for being a trusted partner, as well as for its consistency and innovative capabilities.

Sphinx IT supports its customers’ wish to be positioned in the top market segment, by providing leading-edge consulting and implementation services for the SAP Portfolio solutions that fully optimize the targeted business processes. For more information, visit www.sphinx-it.eu.

 

About SAP Romania:

SAP Romania, the local affiliate of SAP SE, started its business operations in 2002, being among the top local IT vendors. Over the past 14 years, the company has significantly contributed to the development of the local business environment and to the digital transformation of organizations. Today, more than 500 companies in Romania employ SAP software solutions, ranging across various sectors, such as the utilities, transport, banks, insurance, retail or production industries. Also, 95% of the top local 300 companies use SAP software solutions.

Beneficiile SAP HANA și poziționarea acestei platforme SAP relativ la zona de business software

By | SPX Blog | No Comments

SAP HANA este platforma in-memory SAP SE ce revoluționează aplicațiile de business. Considerat unul dintre produsele cu cea mai rapidă creștere pe piață (o rată de 1 miliard de dolari), SAP HANA susține o gamă largă de produse software dezvoltate pe această platformă, având deja o multitudine de specialiști și clienți care se bazează pe ea.

Pe lângă funcția primară a serverului de baze de date (și a serverului de aplicații), SAP HANA efectuează funcții ETL (extract, transform, load), precum și procese avansate de analiză, cum ar fi analiza predictivă, procesarea datelor spațiale sau prelucrarea datelor grafice.

Mai multe despre beneficiile şi caracteristicile unice ale SAP HANA puteți afla pe blogul nostru pentru piața externă – aici.

Presă: Care este situația outsourcing-ului românesc

By | SPX Blog | No Comments

Despre subiectul outsourcing-ului nu lipsesc materialele în presa online, deoarece această practică permite companiilor de dimensiuni variate să se concentreze pe activitatea de bază, in timp ce instrumentele digitale le sunt dezvoltate și gestionate la costuri mai mici (comparativ cu o activitate similară desfășurată in-house) de către companii software specializate, aflate pe alte meridiane – fiind extrem de populară.

În România acest subiect se arăta promițător încă de acum 10 ani, după cum descoperim într-un articol din Capital. La nivelul anului 2017, Business Magazin remarcă faptul că „ România este cea mai atractivă destinație din Europa Centrală și de Est, după Polonia, pentru furnizorii de servicii de business”, în baza unui studiu CRBE Reasearch, extrapolat și de către Ziarul Financiar aici.

Avantajul colateral în procesul desfășurării de activități de outsourcing nu este de neglijat – fiind implicați în proiecte variate localizate în diverse regiuni, experiența câștigată este incomparabil mai valoroasă decât cea acumulată în cazul unei activități lineare, dezvoltând sau gestionând câteva tipuri limitate de soluții software. Pasiunea pentru dezvoltarea software alimentează pașii în direcția inovației, iar experiența în proiecte deja demarate adaugă la know-how şi gândirea „pe temă”/„event response”.

Presă: SAP România privește retrospectiv către 2017 şi debutează în 2018 pe un trend ascendent

By | SPX Blog | No Comments

Reluând parțial date făcute publice de către SAP România, date din care regăsim elemente și în articolul către care făceam trimitere aici, IT Trends întregește imaginea trendului ascendent cu care filiala regională a companiei ai cărei parteneri GOLD suntem începe acest nou an calendaristic – 2018.

Puteți afla detalii despre echipa curentă SAP România, clienții locali ai brand-ului, precum şi despre proiectele speciale demarate anul trecut la nivel zonal în articolul cuprinzător publicat de IT Trends cu câteva zile în urmă.

Credit imagine: IT Trends

Sphinx IT SAP Microsoft

O alianță tehnologică strategică – SAP și Microsoft

By | SPX Blog | No Comments

Colaborarea SAP cu Microsoft are o tradiție de peste 20 de ani. Un articol recent de pe it.toolbox.com trece în revistă momentul 1997, când Bill Gates comunica unui auditoriu de peste 3000 de participanți din 25 de țări că “nicio altă companie nu a avut o pondere atât de importantă ca SAP asupra dezvoltării de produs la Microsoft”.

Începuturile acestei alianțe datează din 1993, iar anul acesta colaborarea celor doi giganți tehnologici a atins un nou nivel, prin noua capabilitate de a rula SAP S/4 HANA în Microsoft Azure. Mai multe detalii despre această mișcare, precum și analiza a ceea ce înseamnă ea pentru piața de profil puteți afla direct din articolul sursă aici, în engleză.

Vrei să ne contactezi?

Contact   Facebook SPHINX IT

logo_ue2logo_guvro2logo_insstruct2

Programul Operational Sectorial "Cresterea Competitivitatii Economice"
"Investitii pentru viitorul dumneavoastra"

Proiect: "Implementarea unui sistem informatic de gestiune pentru cresterea competitivitatii LASTING Software"
Proiect cofinantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.

"Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro"
"Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei."