Blog SPHINX IT

Câteodată şi software-ul își găsește vocea

Detalii despre cel mai recent release SAP S/4HANA Cloud 1811

By | SPX Blog | No Comments

SAP a publicat pe blogul propriu cele mai importante mențiuni despre release-ul SAP S/4HANA Cloud 1811, destinat gamei ERP de soluții inteligente next-gen proprii. Inovațiile inteligente aduse de SAP motivează parcursul clienților spre o suită de gestionare a companiei de tip inteligent, acea „intelligent enterprise suite” făcută celebră de către SAP.

Ilustrăm în cele de mai jos câteva din îmbunătățirile aduse de acest release. Mai multe detalii găsiţi în articolul sursă (engleză), aici.

 

Modulul financiar

Acumulări ordin de cumpărare

Noua funcționalitate „Acumulări ordin de cumpărare” permite accelerarea în mod semnificativ a procesului de închidere comenzi și creșterea transparenței. De îndată ce apare răspunderea unei terțe părți (de exemplu, într-o ordin de cumpărare) și plata respectivă nu a fost încă efectuată, trebuie să se înregistreze acumulările aferente. Începând cu SAP S / 4HANA Cloud 1811, este posibil transferul automat al noilor ordine de cumpărare în motorul „Acumulare”, unde puteți monitoriza, revizui, ajusta și chiar aproba sumele de acumulare corespunzătoare. Ulterior, sistemul poate posta automat sumele de acumulare.

Rată dobânzi

În același modul aveți o altă inovație importantă – o nouă pagină utilă monitorizării efectuate de trezorieri. Cu această aplicație, puteți afișa o imagine de ansamblu a riscurilor financiare asociate ratei dobânzii, inclusiv rata dobânzii curente, rata istorică a dobânzii și curbele de randament, la o dată-cheie selectată. În plus, aveți imaginea de ansamblu a riscurilor financiare legate de datorii și investiții, inclusiv profilul scadenței, datoriile totale și investițiile după data-cheie selectată, datoria și investițiile pe categorii de interese și rata dobânzii de referință.

 

Modulul aprovizionare

Gestiunea depozitelor

Acest release 1811 marchează livrarea unei aplicații de management a depozitului complet nouă, ca parte integrantă a SAP S / 4HANA Cloud. Acesta vine cu 40 de aplicații SAP Fiori noi și 7 noi procese de bune practici și permite transparență în timp real în procesele de depozitare. De asemenea, permite gestionarea eficientă și să procesarea mișcărilor de produselor în depozite – de la primirea bunurilor până la eliberarea lor – ce servește la creșterea vizibilității stocurilor, inclusiv la nivelul magaziei de depozitare.

Managementul transporturilor

Noua funcționalitate de management al transportului în SAP S/4HANA Cloud 1811 sprijină planificarea și executarea transportului într-un scenariu de consolidare a transporturilor bazat pe comandă. Având în vedere constrângerile legate de transport, acum puteți crea unități de transport de mărfuri din comenzile de vânzări și le puteți trimite către un sistem decentralizat de gestionare a transportului, în scopuri de planificare. Ca și comenzi de transport mărfuri, rezultatele pot fi trimise înapoi la SAP S/4HANA Cloud, unde pot fi utilizate pentru declanșarea de livrări bazate pe comenzi de transport de marfă.

Analiza inventarului

Noua aplicație SAP Fiori de analiză a inventarului permite analiștilor din inventar să-și îndeplinească sarcinile zilnice rapid și eficient. Cu noua pagină de prezentare puteți optimiza situația stocurilor prin monitorizarea învechirii lor. Puteți să-l utilizați ca pe un tablou de bord pentru a urmări cei mai relevanți indicatori cheie de performanță și pentru a trece la acțiunile ce se impun. În plus, puteți să efectuați sarcinile zilnice expeditiv, fără a fi nevoie să deschideți multe rapoarte și tranzacții diferite.

Pentru a avea la dispoziție facilitățile ERP-ului SAP în forma lor pentru IMM-uri, contactați-ne în vederea unei discuții despre SAP Business One!

Studiile atenționează că, la înlocuirea vechilor modele de afaceri, organizațiile trebuie să investească resurse și convingere la momentul potrivit

By | SPX Blog | No Comments

În baza unei colecții de date privind 512 inițiative strategice, atât centralizate, cât și descentralizate, lansate de 48 de companii de top în domeniul utilităților din S.U.A. în perioada 2008-2015 – perioadă în care modelul descentralizat era în faza incertă, HBR a publicat un articol în care examinează modul în care fiecare inițiativă a afectat valoarea anumitor companii, urmărind modificările prețului acțiunilor acestora. Rezultatele obținute au servit drept un fel de proxy pentru determinarea costurilor pe termen scurt ale auto-perturbării induse de inițiativele susmenționate. Abordarea HBR a fost validată prin revizuirea mai multor studii de caz ale utilităților electrice și electronice din S.U.A. și internaționale.

Mesajul pe care l-au desprins cei 2 specialiști de la Wharton School aflați în spatele articolului HBR se referă la modul în care organizațiile trebuie să abordeze schimbările, odată ce au reușit să coopteze toți factorii de decizie în direcția demarării lor.

 

Este necesar un mod decisiv de a acționa, însă integrat într-o strategie bine gândită

Pentru a evita efectele negative ale schimbărilor impuse în mediul de afaceri ca efect al noilor formule dominante, organizațiile au nevoie să își calculeze momentul precis în care este nevoie să intensifice acțiunile lor pe linia schimbării interne.

Cum vechile modele sunt în curs de dezintegrare/înlocuire, cele noi nu pot fi întârziate sau aplicate timid ori pe jumătate, deoarece operațiunile unei companii nu așteaptă după un ritm lent de adoptare.

Articolul HBR își propune să răspundă unor neclarități legate de o anumită fază din procesul de adoptare a schimbărilor radical în organizațiile moderne.

„Ce se întâmplă dacă o inovație reprezintă o amenințare și încă nu puteți determina dacă ea are un adevărat potențial transformator? Care sunt costurile și beneficiile auto-perturbării în acel moment incert?”

Aceste chestiuni sunt mai puțin studiate. Aproape toate studiile disponibile pe tema auto-perturbării (self-disruption), se concentrează pe cât de bine răspund cei ce au adoptat inovația, după ce au permis noilor modele sa preia controlul.

Există materiale care se concentrează asupra modului în care operatorii se confruntă cu rapida cădere în desuetudine a capacităților lor vechi, sau cu rezistența internă la schimbările inevitabile. Pe cât de valoroase sunt aceste informații, ele nu fac lumină în problema modului în care se răspunde la inovațiile potențial amenințătoare, care încă nu au generat un nou model dominant de afaceri.
 
Pentru a lectura articolul HBR în întregime (engleză), îl puteți accesa aici.

 

Modele noi în sine și modele noi în industrie sau la nivelul anumitor categorii de companii

Acele modele încă nevalidate, și pe cale de consecință cu un grad mare de nesiguranță, pot fi inedite ele în sine, sau pur și simplu încă netestate la nivelul unei anumite dimensiuni ale companiilor sau al unei anumite industrii.
Spre exemplu, un IMM se poate confrunta cu întrebările ridicate în articolul HBR în relație cu schimbări perturbatoare la nivel intern, noi pentru industria din care face parte sau pentru o companie de aceste dimensiuni, chiar dacă schimbări similare au fost lansate cu succes la nivelul unor organizații mai mari.

Din astfel de motive, adoptarea unor sisteme digitale concepute special pentru IMM-uri aduce o garanție în plus în ce privește gestionarea schimbărilor perturbatoare și depășirea unor etape potențial critice.
 
Suntem aici pentru a vă oferi consiliere legat de modul în care adoptarea SAP Business One poate afecta organizația dvs., de așteptările de parcurs și de orice alte nelămuriri sau posibile întrebări aveți – contactați-ne!

SAP – lider DBMS în raportul Gartner, pentru al 6-lea an consecutiv

By | SPX Blog | No Comments

Pentru al 6-a an consecutiv, Gartner a acordat soluțiilor de baze de date de la SAP poziția de lider în cadranul cu același nume din raportul Magic Quadrant pentru sistemele de gestionare a bazelor de date operaționale (En: Database Management Systems – DBMS). În opinia SAP, care a anunțat pe blogul său distincția primită, recunoașterea amplifică faptul deja recunoscut că viziunea SAP asupra Întreprinderii Inteligente este puternică și câștigă momentum.

Raportul Gartner evaluează extinderea viziunii și a capacității de execuție, iar în contextul lui piața funcțională DBMS este definită ca piața produselor de management relaționale și non-relaționale potrivite tranzacțiilor tradițional folosite pentru a susține procesele de afaceri și datele de evenimente din domeniul IoT.

Valoarea „capacității de a executa” a SAP a înregistrat o creștere în cadranul liderilor, reflectând satisfacția clienților în ce privește extinderea și inovația capabilităților produsului SAP HANA, precum și dezvoltarea ecosistemului de parteneri. Clasificarea Gartner reflectă scopul SAP de a susține implementarea conceptului de Întreprindere Inteligentă prin platforma digitală dedicată, prin tehnologiile și suita inteligentă de aplicații pentru baza de clienți, aflată și ea în creștere (actualmente compusă din peste 27.000 de clienți SAP HANA).

Un focus special pe SAP HANA

SAP HANA este acel element cheie care a evoluat de la un DBMS in memory către o platformă robustă de date de afaceri, combinând capabilitățile multimodel cu procesarea analitică avansată. SAP HANA permite clienților să proceseze rapid seturi de date mari și diverse pentru a descoperi noi perspective.

Având abilitatea de a combina tranzacțiile și analizele în aceeași bază de date (hibrid tranzacție/procesare analitică [HTAP]), SAP HANA poate suporta diferite sarcini de lucru și cazuri de utilizare și oferă îmbunătățiri semnificative ale performanței, precum și economii la nivel de costuri.

SAP HANA Data Management Suite, recent introdusă, permite aplicații și analize securizate de tip enterprise, printr-o suită de soluții deschise, hibride și multifuncționale, ce orchestrează toate datele utilizatorilor, oferind o bază de date unică și sigură pentru Întreprinderea Inteligentă.

Deși este foarte în centrul strategiei SAP, SAP HANA nu este doar pentru aplicațiile SAP. Abilitatea de a-și sprijini clienții în dezvoltarea de aplicații personalizate este de asemenea o prioritate pentru SAP și compania a identificat un moment deosebit de propice și pentru această zonă.

 

SAP, conform Gartner

 

Am extras din raportul Gartner, accesibil aici, parte din caracterizarea SAP:

SAP, cu sediul în Walldorf, Germania, oferă mai multe produse OPDBMS: SAP Adaptive Server Enterprise (ASE), SAP SQL Anywhere și SAP HANA. SAP HANA este disponibilă ca un instrument sau numai ca software (ca SAP HANA Integrated Datacenter Integration). Atât SAP ASE, cât și SAP HANA sunt disponibile ca oferte de tip cloud, inclusiv SAP HANA as a Service.

Punctele forte ale SAP:
•    Conduce pe piață în mod continuu: SAP rămâne printre lideri, conform statisticilor Gartner privind cota de piață pe 2017, deși rata sa de creștere s-a încetinit sub nivelul celei medii. SAP HANA și-a adjudecat peste 25.000 de clienți până în iulie 2018 – peste jumătate din baza de instalări totale SAP. De asemenea, SAP își intensifică acțiunea pe linia deschiderii către tot mai multe cazuri de utilizare generală a bazelor de date DBMS, prin prețuri simplificate și schimbări ale focusului forței de vânzare, precum și prin extinderea programelor partener și ISV.

•    Viziunea sa de piață: SAP a continuat cu o viziune agresivă în 2017, prin consolidarea capacităților sale tip multimodel cu suport pentru documente, inclusiv cu analize text, geografice și spațiale. Gartner se așteaptă să vadă tehnologia OrientDB (de la nou-achiziţionatul Callidus Software), reflectată în versiunile viitoare. SAP însumează numeroase capabilități care sunt disponibile de la alți furnizori, însă doar la costuri suplimentare. Astfel, SAP HANA Enterprise Edition include analize predictive și de streaming și capabilități inovatoare de confidențialitate. Foaia de parcurs a companiei, intens publicizată, cuprinde opțiuni de extindere sporite, microservicii, îmbunătățiri ale instrumentelor, formatarea datelor și suport pentru întreg ciclul de viață.

•    Îmbunătățiri la nivel de performanță și integrare: clienții de referință SAP audiați de Gartner au lăudat din nou performanța, viteza și capacitatea SAP HANA în a combina tranzacțiile și analizele în aceeași bază de date (hibrid tranzacție/procesare analitică [HTAP]). Au existat, de asemenea, multe comentarii apreciative cu privire la capacitățile de migrare fără întreruperi și bine susținute ale HANA – care sunt cruciale, deoarece majoritatea clienților încă sunt în curs de migrare la HANA de la DBMS-urile existente. Portofoliul SAP s-a extins în 2018 prin consolidarea SAP HANA cu o aplicație de management al datelor care include procese de descoperire, curățare, guvernanță și conexiuni cu datele terților.

Din universul SAP: Cum pot crește organizațiile emergente, fără a-și distruge valorile

By | SPX Blog | No Comments

Adesea, IMM-urile au la dispoziție ideile necesare pentru a face saltul din stadiul de emergență în cel de companie în plină expansiune, însă materializarea ideilor la nivel de strategie și resurse se dovedește dificilă. Deoarece riscurile pe care astfel de organizații și le pot asuma sunt și ele de o natură diferită față de cele asociate mișcărilor de strategie ale marilor companii, ideile inovatoare precum și planurile realiste, consistente și cu șanse crescute de succes sunt foarte importante în primă fază.

Săptămâna aceasta am descoperit un articol Digitalist Mag, care recomandă tratarea valorilor interne ale unei organizații ca și element de nucleu pentru respectiva entitate. IMM-urile pot să crească folosind ceea ce au deja la nivel intern, mai degrabă decât prin înlăturarea identității lor organice și adoptarea unui model extern, în baza argumentului că s-au demonstrat rezultate bune pentru respectiva structură importată.

 

Expansiunea la nivel de companie poate afecta negativ valorile interne, în lipsa monitorizării și a măsurilor adecvate

Majoritatea IMM-urilor vânează orice oportunitate de creștere. Odată ce și-au setat pasul în acord cu scopul de dominare a pieței specifice lor, valorile comune și scopul care le-a adus succesul lor de la bun început se diluează, sau chiar se pierd cu totul. Unele companii redresează cultura locului de muncă înainte de a fi prea târziu, dar mult prea multe lasă acest element să se dezintegreze atât de repede, încât în cele din urmă e prea târziu pentru a mai remedia ceva.

Coform studiului Oxford Economics, „Imperativul de transformare pentru întreprinderile mici și mijlocii”, sponsorizat de SAP, cheia pentru echilibrarea culturii organizaționale cu creșterea venitului la nivel de companie constă în îmbunătățirea implicării angajaților, recrutarea de talente de înaltă calitate și investirea în abilități digitale. Aceste 3 capacități ar trebui să fie puse înaintea unor strategii precum cele referitoare la intrarea pe piețe noi, gestionarea riscurilor, fuziuni și achiziții.

Potrivit companiei date ca exemplu în articol, înțelegerea importanței elementelor cheie este urmată de ordonarea/prioritizarea corectă a zonelor de interes și de acțiune:

„Performanța și scopurile, managementul compensațiilor (salarii competitive și alte beneficii nonfinaciare), învățarea și soluțiile de performanță continuă sunt pe primele locuri, datorită importanței strategice. Angajații noștri pot aplica aceste instrumente în experiența zilnică de lucru mai ușor și le pot integra cu experiența lor de învățare și creștere (…) Abia apoi, vom trece la procesele de bază ale HR, la recrutare, la onboarding și la gestionarea beneficiilor”.

Soluția adoptată în exemplul SAP implică utilizarea unui sistem centralizat care să susțină fiecare aspect al experienței angajaților și să permită prelucrarea informațiilor adunate, pentru obținerea unei perspective corecte și utile.

 

IMM-urile au nevoie să își consolideze și ajusteze pe mărime cultura organizațională

SAP ne reamintește: cultura forței de muncă este un proces organic care, atunci când este administrat în mod corespunzător, oferă un avantaj competitiv. Numărul angajaților unei companii poate crește. Ritmul operațiunilor se poate accelera. Venitul de asemenea, poate crește. Rețeaua de afaceri, rețeaua și ofertele de produse se pot extinde și ele.

Dar, pe parcursul oricărei schimbări perturbatoare, cât și a schimbărilor mai nuanțate, cultura organizațională este necesară și definitorie, de aceea e important să fie păstrată și adaptată la noile cerințe ale clienților și ale angajaților, la dinamica pieței și la preocupările sociale curente.

Material tradus și adaptat după sursa menționată

Legătura între Big Data şi GDPR trece prin etică, iar efectele intrării în aplicare a regulamentului deja se fac simțite

By | SPX Blog | No Comments

ERP News reconsideră situația în ce privește companiile care operează cu Big Data, indiferent de nivelul sau mărimea acestora. Implicațiile aplicării GDPR asupra acestei zone de operare a companiilor deja pot fi analizate, iar la orizont se pare că avem un proces de ranforsare a măsurilor pe linia protecției datelor la nivel european.

Să vedem ce este relevant în acest material, îndeosebi pentru companiile mici sau mijlocii, și care este rolul unui sistem ERP competitiv la acest capitol.

O poziție statică poate aduce riscuri derivate din GDPR organizațiilor

În cazul în care companiile și specialiștii în domeniul procesării datelor nu reușesc să se alinieze cu modul în care GDPR-ul a schimbat situația în domeniul Big Data, pot apărea cazuri în care companiile încalcă bunele practici legate de etică fără ca membrii acestora să fie conștienți de fenomenul în curs de desfășurare.

Valoarea datelor legate de parteneri, clienți sau alte entități relevante de pe piață în domeniul de afaceri le face să fie echivalente unei monede universale. Implicațiile sunt multiple și necesită o nouă abordare la nivelul organizaţiilor.
În societatea actuală, companiile înarmate cu cele mai multe informații despre clienții lor sunt de cele mai multe ori în poziții câștigătoare. Din acest motiv, comisarul UE responsabil cu concurența consideră că practicile de colectare a datelor ar putea influența însăși competiția dintre companiile de pe piață. Aceeași persoană a menționat că vede datele ca o nouă formă de monedă, plasând astfel GDPR-ul în sfera de acțiune a practicilor concurențiale.

Autoritățile de reglementare antitrust sunt preocupate de faptul că anumite organizații colectează date într-un mod atât de temeinic încât au blocat alte companii din a avea acces la această activitate, limitând astfel concurența.

Detaliile sunt extrem de importante, la fel și segregarea datelor pe categorii

Pe fundalul de mai sus, profesioniștii care lucrează cu Big Data trebuie elimine detaliile identificatoare, înainte de a procesa informațiile. În mod similar, companiile ce le angajează serviciile ar trebui să desfășoare o formare sau să se verifice know-how-ul personalului propriu ce manevrează date importante, pentru a evita încălcările etice și amenzile semnificative pe care aceste încălcări le pot atrage.

De exemplu, GDPR menționează „categorii speciale de date”, care necesită protecție suplimentară. Organizațiile ce respectă prevederile GDPR, trebuie să trateze datele colectate în scopuri de resurse umane într-un mod diferit decât înainte de intrarea în vigoare a acestui regulament.

Se pare că modul în care diferite entități de pe piață înțeleg să aplice regulamentul ilustrează atât obișnuința unora cu vechile metode de a colecta date, cât și faptul ca mulți se află în necunoștință de cauza sau în imposibilitatea tehnică de a se adapta.

De exemplu, un lucru interesant despre consimțământ, element important în GDPR, este faptul că oamenii trebuie să fie liberi să-l dea sau nu.

La NPR.com, în cazul în care o persoană decide să nu își dea consimțământul cu privire la prelucrarea datelor, poate totuși să viziteze versiunea text a site-ului, care nu colectează cookie-uri. La polul opus, dacă oamenii nu acceptă termenii serviciului Facebook, nu pot folosi site-ul. În prima zi a aplicării GDPR, atât Facebook, cât și Google au atras atenția entităților ce sprijină noul regim de confidențialitate al datelor, deoarece au creat impresia că forțează oamenii să accepte termenii serviciilor lor, acordul cu privire la prelucrarea datelor fiind inclus fără drept de alegere.

 

Regimul restrictiv cu privire la colectarea și prelucrarea datelor, un factor blocant sau necesar?

Există voci care invocă efecte blocante ale aplicării GDPR. În lipsa consimțământului de a le fi prelucrate datele, oamenii ar trebui să aibă în continuare acces la diverse servicii  – însă nu toate companiile își vor permite să compenseze fluxul de date gratuit la care aveau până acum acces.

*Lipsa de material pentru cercetările și statisticile medicale ce se bazau până acum pe datele colectate după vechile standarde este un caz în care deja s-au înregistrat nemulțumiri la adresa noului regulament.

Metode precum relaționarea directă și de o mai bună calitate cu clienții, cumpărarea de date deja prelucrate de la entități care au acest obiect de activitate și care au investit în a se asigura că respectă toate standardele GDPR, sau trierea si protejarea datelor proprii într-un mod mai presus de orice risc se pot dovedi peste puterile unor companii mici și mijlocii, ale căror resurse sunt fie limitate, fie angajate în direcția dezvoltării.

În aceste condiții, un element extrem de important  pentru aceste companii poate fi un ERP (sau un CRM) performant ce permite orchestrarea cererilor de acord, precum și a datelor accesate în urma consimțământului obținut în mod etic, așa cum prevede GDPR.

Rafinarea datelor în subcategorii, pseudonimizarea și criptarea lor, precum și obținerea de perspective de interior relevante pentru operațiunile de afaceri în baza acelor date disponibile sunt obiective ce ar trebui deja să fie pe rol pentru fiecare companie modernă viabilă. A realiza aceste obiective exclusiv cu resurse umane şi politici interne disparate, asamblate artizanal, poate fi extrem de riscant.

Este indicată reconsiderarea adopției unor soluții software ce pot răspunde competitiv la aceste noi necesități pentru organizații, chiar și pentru cele de tip IMM.

O cultură organizațională bună poate contrabalansa efectele disruptive ale erei digitale

By | SPX Blog | No Comments

SAP abordează într-o postare recentă efectele subterane ale schimbărilor interesante și de neegalat ale erei digitale. Suma și rapiditatea acestor modificări se încadrează în termenul „VUCA”, la origine un acronim militar. Adoptat în lumea afacerilor, VUCA definește un univers caracterizat din ce în ce mai mult de volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate (En – volatility, uncertainty, complexity and ambiguity). Un ambient foarte dinamic, ce se schimbă continuu și uneori  devine confuz, ridică provocări relativ la modul în care lucrăm.

În fața acestor provocări, organizațiile își pot susține și educa angajații să facă față cu succes solicitărilor prin dezvoltarea unei culturi interne care recunoaște și contrabalansează noile elemente de dificultate. Rezultatele pozitive ale unei astfel de abordări la rândul lor deservesc companiile, returnând investițiile de resurse. Potrivit articolului SAP, organizațiile cu o cultură angajată au niveluri de satisfacție a clienților cu 30% mai mari și o productivitate a angajaților cu 15% mai mare. Există numeroase studii în acest domeniu și întotdeauna cultura organizațională este factorul nr.1 care influențează performanța.

 

Nucleul unei culturi organizaționale moderne – solidaritate pe linia adaptării și a flexibilității

În ambientul de schimbări constante al universului VUCA, atât organizațiile, cât și angajații trebuie să își perfecționeze abilitățile de agilitate pentru a se dezvolta și a reuși.

Organizațiile au nevoie să chestioneze status quo-ul, să demonstreze curaj în a lăsa în urmă modele vechi de gândire și să fie dornice să găsească răspunsuri inedite la întrebările nou-apărute. Abordarea de tip nou, cu viteza de reacție curentă și cantitatea de informații disponibile – ambele fără precedent, pot aduce tot mai multe solicitări intelectuale pentru angajați. De exemplu, relațiile zilnice au acum o complexitate greu de controlat, adesea apar obiective conflictuale și/sau probleme de compatibilitate. Toate acestea pe un fundal interior compus dintr-o sumă de sentimente de anxietate, de pierdere a controlului și din percepția că un profesionist trebuie să fie disponibil 24/7. Nereglementat, universul modern este agresiv și nu se autoreglează în ce privește limitele necesare pentru ca oricare dintre noi să poată funcționa sustenabil, să își păstreze un echilibru atât de necesar şi o imagine de sine unitară, să îşi reîncarce bateriile sau s se dezvolte armonios.

Este clar că este în primul rând cultura unei organizații – inclusiv cultura conducerii – este cea care promovează factorii ce favorizează bunăstarea angajaților, însă și factorii ce pot amenința această zonă de echilibru și siguranță, atât de necesară bunei funcționări individuale și de grup.

Este așadar cerută construirea și materializarea voită a unei o culturi centrate pe angajați, care să aibă la bază respectul reciproc, încurajarea și sprijinul. Pentru a contracara efectele secundare ale erei digitale, membrii oricărei companii au nevoie să reușească să fie solidari în fața lor.

SAP estimează că responsabilitatea pentru această re-centrare. Necesară în raport cu valul de schimbări induse de tehnologia modernă, revine angajatorilor. Există chiar estimări că în viitor companiile vor trebui să ofere angajaților programe construite în mod robust, științific – pentru a genera și proteja bunăstarea acestora, fără de care nu pot fi duse la bun sfârșit operațiunile inerente din mediul de lucru.

 

Recomandări pentru organizații, în vederea pregătirii unor strategii de viitor, câștigătoare

Vom enumera doar recomandările, urmând să vă lăsăm pe dvs. să explorați detaliile fiecărei subsecțiuni din articolul original SAP, pe care îl găsiți aici.

1.    Cooptați liderii la politicile pe care doriți să le aplicați, pentru ca ei să servească drept model
2.    Măsurați şi apreciați rezultatele intermediare (cu alte cuvinte, monitorizați continuu efectele)
3.    Asigurați-vă că ofertele sunt relevante, simple și consumabile
4.    Integrați tehnici de conducere sănătoase și concordante cu țelurile stabilite în programa internă
5.    Creșteți nivelul de conștientizare relativ la noile măsuri aplicate

Capabilități SAP Business One: funcțiile ERP, reimaginate cu SAP Business One pentru a satisface cerințele afacerilor mici sau mijlocii

By | SPX Blog | No Comments

Management financiar cu SAP Business One

 

Folosind ERP-ul SAP pentru IMM-uri, vă îmbunătățiți marjele, reduceți erorile și conduceți un proces de luare a deciziilor mult mai profitabil, având la dispoziție un set complet de instrumente digitale pentru simplificarea operațiunile financiare.

–    Contabilitate

Automatizați manipularea tuturor proceselor contabile cheie, cum ar fi intrări în jurnal, conturi de încasat și conturi de plătit.

–    Controlling

Gestionați fluxul de numerar, urmăriți activele fixe, controlați bugetele și monitorizați costurile proiectului cu o mai mare acuratețe și eficiență.

–    Gestionarea activelor imobilizate

Simplificați gestionarea activelor fixe folosind funcția virtuală dedicată, eliminând astfel necesitatea introducerii repetate a datelor manuale.

–    Activități bancare și reconciliere

Reconcilierea proceselor, situațiilor bancare și plăților în mod rapid prin diverse metode, inclusiv cecuri, numerar și transferuri bancare.

–    Raportare și analiză financiară

Creați rapoarte standard sau personalizate din date în timp real pentru a vă îmbunătăți procesele de planificare a afacerii și de audit.

 

Managementul vânzărilor și clienților

Supravegheați întregul proces de vânzări și ciclul de viață al clienților într-un mod mai eficient – de la contactul inițial până la vânzarea finală, serviciul post-vânzare și asistența.

–    Gestionarea vânzărilor și a oportunităților

Urmăriți toate oportunitățile de vânzări și desfășurați activitățile pe tot parcursul ciclului vânzărilor, de la primul contact la încheierea tranzacției.

–    Gestionarea campaniilor de marketing

Creați, gestionați și analizați activitățile de marketing pentru a transforma prospecții în clienți și a crește vânzările și profitabilitatea.

–    Managementul clienților

Stocați toate datele critice ale clienților într-un singur loc prin sincronizarea și gestionarea datelor de contact ale clienților stocate în Microsoft Outlook.

–    Gestionarea serviciilor oferite

Remediați și gestionați eficient contractele de garanție și contractele de servicii și introduceți rapid și răspundeți la apelurile de servicii.

–    Raportare și analiză

Proiectați rapoarte detaliate cu privire la toate aspectele procesului de vânzări – de la prognoză până la urmărirea conductelor – utilizând șabloanele oferite de program.

–    Vânzări mobile

Împuterniciți întreaga organizație de vânzări să gestioneze informațiile în mişcare, oricând, oriunde și de pe orice dispozitiv mobil.

 

Achiziții și controlul inventarului

 

Optimizați practicile legate de achiziție și costurile legate de control, prin gestionarea întregului ciclu de plată a comenzii, inclusiv chitanțele, facturile, retururile și plățile.

–    Achiziții

Eficientizați procesele de achiziție, cum ar fi cererile de solicitare, comanda de achiziție, crearea de chitanțe bune și gestionarea retururilor. Îmbunătățiți auditurile prin gruparea documentelor, vizualizarea traseelor de informații și lucrul cu valute multiple.

–    Gestionarea datelor principale

Centralizați procesele de achiziție prin gestionarea datelor detaliate într-o interfață ușor de utilizat. Vizualizați analiza soldului contului și a achizițiilor, păstrând în același timp informații detaliate despre cumpărarea de articole, cu liste de prețuri și informații fiscale.

–    Operațiuni legate de depozite și integrarea contabilă

Beneficiați de sincronizarea în timp real a încasărilor de bunuri și nivelurile de inventariere din depozit pentru a efectua cu ușurință planificarea achiziționării și pentru a crea o factură plătibilă în mod automat dintr-o comandă de achiziție sau de la o primire de bunuri.

–    Creanțe

Reduceți costurile și optimizați relațiile dintre lanțul de aprovizionare. Procesați facturile, anulările și notele de credit facturate cu o referință la ordinul de achiziție; planificați nevoile materiale și programați achizițiile în consecință.

–    Raportarea

Creați rapoarte integrate cu date în timp real și afișați-le în diferite formate de rapoarte sau tablouri de bord pentru a obține o imagine de ansamblu asupra a ceea ce contează cel mai mult pentru afacerea dvs., indiferent dacă utilizați desktop-ul sau dispozitivul mobil.

Business Intelligence

 

Creați rapoarte exacte și la timp, bazate pe datele de la nivelul întregii companii, cu instrumentele de analiză și raportare SAP Business One.

–    Crearea și personalizarea rapoartelor

Accesați date din mai multe surse, creați rapoarte noi și personalizați-le pe cele existente într-o varietate de planuri cu cheltuieli IT minime.

–    Analiza interactivă

Analizați situația afacerii dvs. dintr-o varietate de perspective, utilizând SAP Business One integrat cu funcționalitățile Microsoft Excel standard.

–    Instrumente intuitive

Obțineți mai rapid informații cu privire la abilitatea de a muta, de a compara, de a detalia datele și de a utiliza alertele de asistență pentru căutare, precum și alerte bazate pe fluxul de lucru.

–    Capacități analitice cu valori predefinite

Îmbunătățiți vizibilitatea balanței de numerar și performanța vânzărilor in mod dramatic, utilizând analizele și indicatorii cheie de performanță predefiniți.

–    Vizualizări impresionante ale datelor

Luați decizii mai bune prin îmbunătățirea rapoartelor dvs. cu ajutorul vizualizărilor uimitoare puse la dispoziție de SAP Lumira, ediția pentru SAP Business One.

 

Capacități analitice și de raportare

 

Împuterniciți-vă angajații să facă mai rapid decizii inteligente, cu încredere, prin captarea tuturor informațiilor esențiale, care pot fi făcute instantaneu disponibile la nivel de companie.

–    Tablouri de bord și rapoarte

Concepeți tablouri de bord interactive și rapoarte care răspund celor mai presante întrebări. De asemenea, managerii pot urmări cu precizie veniturile, costurile și fluxul de numerar sau evaluarea performanței pentru a putea oricând să ia măsuri corective rapide.

–    Analiza în timp real

Accesați informațiile mai rapid și evaluați-le corect cu ajutorul capacităților puternice de analiză în timp real. Cu SAP Business One puteți simplifica căutarea de date și crearea, la cerere, a rapoartelor standard sau ad-hoc.

În plus, SAP Business One vă aduce capacități specifice diverselor industrii. Profitați de acestea, de cele mai bune practici incorporate în funcționalitățile puse la îndemâna dvs., precum și de procesele ce vă sunt puse la dispoziție prin instrumentele digitale special concepute pentru IMM-uri.

*Pentru mai multe detalii, accesați pagina de capabilități SAP Business One (Engleză) aici, de unde am tradus și adaptat cele de mai sus.

ERP în cloud – un punct de sprijin al creșterii în timp a afacerii pentru cei ce adoptă această variantă

By | SPX Blog | No Comments

Pornind de la exemplul unui anume antreprenor, DigitalistMag reia tema necesității unor mijloace moderne de prelucrare şi valorificare a datelor de către companiile aflate în proces de creștere și dezvoltare, chiar dacă acestea se încadrează în categoria IMM-urilor.

Mesajul venit dinspre piață este clar –  organizațiile nu se mai pot baza pe informații disparate înregistrate în foi de calcul, baze de date, aplicații financiare simple și e-mailuri. Un astfel de sistem tradițional cu funcționalități izolate unele de altele și fișiere unice devine nesustenabil și restrictiv pe măsura ce o companie crește. Ca urmare, căutarea unei surse unice de date și a unui model de guvernare pentru gestionarea companiei este o etapă ce caracterizează tot mai multe organizații la ora actuală.

 

Când știm că a venit momentul pentru înnoirea sistemului de gestionare a proceselor companiei?

Sursa noastră citează un interviu pe tema Analyst Connection acordat publicației IDC de către Ray Boggs, vicepreședinte al departamentului de cercetare pentru întreprinderile mici și mijlocii din cadrul IDC, și de către Mickey North Rizza, vicepreședinte al departamentului ERP și Digital Commerce Research tot de la IDC. Ambii recunosc faptul că acele companii aflate în continuă dezvoltare nu își permit să stea pe gânduri.

Determinarea momentului în care vechiul sistem de gestionare a afacerilor devine depășit se bazează pe anumite indicii de necontestat, au afirmat cei doi specialiști IDC. Un semnal cheie pentru o firmă în ce privește faptul că a trecut vremea pentru tehnologia folosită de ea în mod curent apare atunci când conectarea datelor între funcții devine dificilă. Pe cale de consecință compania se confruntă cu o adevărată provocare în a realiza o viziune cuprinzătoare asupra operațiunilor sale de afaceri. „Această incapacitate, precum și frustrarea asociată ei sunt semnale clare pentru management că procesele nu (mai) dispun de o coordonare eficientă”.

 

IMM-urile, reticente la adoptarea unui nou ERP, mai ales din lipsa de orientare şi înțelegere a soluțiilor disponibile

Trecerea la un ERP modern este adesea o decizie dificilă în cazul companiilor mici sau mijlocii. Se întâmplă frecvent ca organizațiile mijlocii să considere că toate sistemele ERP sunt la fel, într-un mod negativ. Percepția lor este că aceste ERP-uri de pe piață nu sunt nici viabile, nici fezabile din punct de vedere operațional. La ideea de a dedica o sumă semnificativă de capital și de resurse pentru o singură implementare care durează luni întregi, adesea factorii de decizie ai unei linii de afaceri de dimensiuni medii se simt copleșiți.

Cu toate acestea, la o prospectare atentă a pieței (desigur, un parteneriat pe zona de consultanță este de ajutor în această privință), IMM-urile pot găsi acele soluții ERP adaptate exact nevoilor lor. În cazul exemplificat de articolul DigitalistMag, o soluție ERP bazată pe cloud a fost alegerea potrivită respectivului client, însă de la caz la caz pot exista diverse soluții ideale, ce se mulează pe nevoile specifice ale companiilor, suportând ulterior extinderi și modificări, în baza caracterului lor scalabil.

Producătorul din acest exemplu a ales una dintre soluțiile SAP disponibile pentru companiile de dimensiunile sale, respectiv a mers pe implementarea unui software ERP pentru IMM-uri bazat pe cloud.

 

Ce spun cifrele despre adoptarea soluției SAP ERP în exemplul DigitalistMag

Rezultatul? Acum că tehnologia aleasă și disponibilă prin intermediul soluției SAP facilitează monitorizarea și raportarea operațiunilor în timp real de către companie, aceasta și-a îmbunătățit considerabil ratele de succes, respectiv a înregistrat:

•    Cu 80% mai multe apeluri efectuate de agenții de vânzări din interior per oră
•    De 10 ori mai multe vânzări încheiate
•    Un volum de expedieri de 6 ori mai mare, fără a crește numărul angajaților din depozit
•    Accelerarea ciclului de completare a comenzii, timpul de expediere fiind redus de la 3 zile la 90 de minute
•    O cotă mai redusă al cifrei legate de staționarea produselor pe inventar – de la 18 luni la aproximativ 15 săptămâni

Pentru detalii puteți consulta articolul original aici.

Contactați Sphinx IT pentru a vedea cum răspunde nevoilor companiei dvs. soluția SAP pentru IMM-uri pe care v-o aducem noi – SAP Business One!

Cultura colaborării digitale influențează companiile de toate dimensiunile, inclusiv IMM-urile

By | SPX Blog | No Comments

La SuccessConnect, evenimentul SAP ce a avut loc recent în Vegas, prezentarea principală s-a concentrat asupra schimbărilor ce urmează să aibă loc în structura forței de muncă în viitorul apropiat/mediu. Termenul „revoluția umană” a fost pus în contextul generației digitale, care odată ajunsă la momentul angajării, va aduce în companii standardul propriu în ce privește tehnologia. Noua generație (deși cu posibile limite de vârstă variabile, însă identificată prin acel grup cu obiceiuri și caracteristici similare) vine cu un set complex de așteptări și deprinderi, toate gravitând în jurul tehnologiei.

Colaborarea digitală, cerută atât din interior cât și din exterior

Dacă în interiorul companiilor se așteaptă ca modificările în direcția sporirii uzului de soluții digitale să fie induse prin ponderea tot ai crescută a unei anumite structuri a angajaților, din exterior există o presiune similară. Aceasta vine ca urmare a răspândirii unor forme noi a comunicării între companii. Îndeosebi în cazul existenței unor parteneriate sau a unor interdependențe, cei care vor să se ridice la nivelul standardelor în diverse industrii manifestă o formă de adopție rapidă a noilor tehnologii.
EWeek a publicat luna trecută un sumar a ce înseamnă colaborarea digitală next-gen la nivel inter-companii, din care am ales câteva exemple în cele ce urmează.

Câteva din cele mai recente tehnologii și idei de afaceri care pot fi utilizate pentru a sprijini colaborarea între companii

Conferințele facilitate de tehnologia cloud – aplicațiile pentru conferințe video de tip cloud, lasă angajații din diverse colțuri ale lumii să se întâlnească și să comunice în timp real, soluțiile competitive în domeniu permițând funcționalități care ușurează viața tuturor – cum ar fi zoom-ul instantaneu asupra persoanei care vorbește atunci când vor prelua conversația.
Afișajele interactive – acestea intervin când se colaborează la distanță și este nevoie de o soluție pentru a partaja informațiile și ideile necesare conversației în mod fluid și interactiv. Cu această tehnologie se pot încărca manipula în timp real modele și grafice pe un ecran, în timp ce interlocutorii intervin prin comentarii și oferă feedback. Astfel procesul decizional poate să fie mai rapid.
Tehnologia de colaborare încorporată  – aplicațiile concepute pentru a ajuta companiile să colaboreze împreună sunt adesea folosite în silozuri, caz în care mulți angajați se văd nevoiți să-și părăsească aplicația de mesagerie preferată pentru a accesa, de exemplu, aplicația de colaborare asociată calendarului. Viitorul este însă al soluțiilor integrate ce vor permite desfășurarea tuturor activitățile de colaborare centralizat, facilitând trimiterea de mesaje, colaborarea pe documente și conferințele video fără a comuta între aplicații.
Alte tehnologii colaborative menționate sunt Inteligența Artificială (AI), sau asistenții personali digitali.

Cum ne organizăm, odată expuși acestui inevitabil flux de tehnologii digitale?

Așa cum se poate ușor subînțelege, dacă opțiunile personale cu privire la tehnologie încă mai sunt posibile, în cazul companiilor, însăși existența acestora pe radarul industriei din care fac parte poate fi condiționată de adoptarea soluțiilor moderne.
Deoarece oferta existentă este foarte variată, cu tehnologii validate amestecate cu cele aflate în stadiul incipient sau timpuriu, cea mai înțeleaptă alegere constă în adoptarea unei soluții de bază în jurul căreia ulterior să se organizeze diverse adăugiri de care compania dvs. are nevoie. SAP Business One, de exemplu, este o soluție pentru IMM-uri concepută pentru a facilita transformarea digitală a companiilor de dimensiuni medii sau mijlocii, ce prezintă una din cele mai valoroase trăsături SAP. Soluția are în vedere posibilele dezvoltări viitoare, atât în ce privește organizațiile ce o utilizează, cât și mediul de afaceri în general, cu această adopție accelerată a  automatizării și digitizării funcțiilor până nu demult executate disparat sau în combinație uman-tehnologică.
Contactează-ne cât de curând pentru a afla mai multe despre modul în care SAP Business One poate transforma procesele și operațiunile afacerii tale!

Sphinx IT solutii software SAP IMM

Care este stadiul la nivel global în ce privește adoptarea IoT-ului de către organizații?

By | SPX Blog | No Comments

Recent, Forbes online a publicat o privire asupra peisajului digital global, cu focus pe adopția de către organizații a unor tehnologii precum IoT (Internetul Lucrurilor), sau a blockchain-ul (tehnologia din spatele criptomonedelor).

Deși nu încape îndoială că aceasta este direcția către care lumea afacerilor se îndreaptă la nivel global (iar cele mai performante instrumente software sunt deja concepute în vederea suportării unor astfel de funcționalități), viteza de adopție este o chestiune diferită. Pentru a vă oferi o imagine de ansamblu a ce se întâmplă pe această linie, spicuim din articolul menționat, în cele ce urmează.

 

IoT-ul în următoarea decadă – cifre estimative

Proiectat să aibă 25 de miliarde de puncte terminale conectate la rețeaua globală provin până în 2021, evoluția IoT-ului este determinată atât de adoptarea sa de către consumatorii finali, cât și de către organizații.

IDC vine cu noi cifre, estimând că în anul 2025 IoT-ul va genera un total de 180 trilioane de gigabytes de date noi, provenind de la aproximativ 80 de miliarde de dispozitive conectate. Cantitatea de date venite din această sursă, date analizate și utilizate pentru schimbarea procesele de afaceri va egală cu cea a tuturor datelor la nivelul anului 2020.

 

Consumatorii finali și organizațiile, stadiul adopției IoT curente

În ce privește consumatorii finali, tot mai mulți oameni cumpără gadget-uri inteligente în prezent. Producătorii de aparate electrocasnice vor continua pe linia integrării de caracteristici inteligente și de funcționalități de conectivitate în produsele lor. Creșterea accesibilității dispozitivelor reduce barierele în calea adoptării de către consumatori. Piața dispozitivelor inteligente a fost estimată la aproximativ 18,82 miliarde de dolari anul trecut și este așteptată să ajungă la 49,12 miliarde dolari până în 2024.

La nivel de organizații, adoptarea IoT-ului nu a fost la fel de rapidă precum sperau susținătorii acestei tehnologii. Conform evaluărilor făcute cu 26 furnizori de IoT, firma de cercetare tehnologică ISG a constatat că rata de adoptare a IoT în organizații este sub rata de dezvoltare din domeniu.

Trivializată ca implicând montarea de becuri, termostate și aparate de cafea inteligente în spațiile de lucru, adoptarea IoT-ului de către organizații privește de fapt o sumă de procese, printre care se numără cel de fabricație al produselor, managementul lanțului de aprovizionare sau cele de analiză. Există, de asemenea, aplicații specifice anumitor industrii, cum ar fi cele medicale sau de logistică. Ceea ce lipsește aici nu este în nici un caz zona de desfășurare a capacităților IoT. Din contră, Gartner se așteaptă chiar ca 3 din 4 proiecte de IoT din 2018 să se desfășoare pe o durată de de două ori mai mare decât cea planificată inițial, deoarece organizațiile încearcă să înțeleagă această tehnologie.

Tehnologia blockchain pare a prezenta similitudini de adopție cu IoT-ul, ambele fiind la ora actuală sub nivelul întrunirii unei mase critice în cadrul organizațiilor.

 

SAP – cu un pas înainte în a oferi companiilor capabilitățile de care au nevoie

În contextul de mai sus, se pune întrebarea ce oportunități ar putea exista pentru ca IoT-ul si tehnologia blockchain să găsească sinergia necesară, și pentru a încuraja adoptarea acestora de către organizații?

Așa cum menționează un expert fintech în articolul Forbes, preocupările (temerile) legate de securitatea informatică a sistemelor conectate la IoT pot fi reduse de folosirea unei combinații inteligente între blockchain și IoT. Regândirea modularității tehnologiilor deja existente pentru ca ea să poată servi cât mai bine interesele organizațiilor poate fi așadar unul dintre răspunsuri.

Pe această linie, SAP, împreună cu Intel, s-a angajat în dezvoltarea de soluții specifice, destinate companiilor.

Adaptorul SAP HANA Blockchain se integrează, conform gigantului software, cu platforma Cloud Platform Blockchain, recent lansată, permițând clienților SAP să “utilizeze date și să construiască în baza datelor tip blockchain în SAP HANA, utilizând o interfață SQL și comenzi SQL standard – atât local, cât și în cloud”.

SAP a lansat, de asemenea, un Blockchain-as-a-Service (BaaS) pe platforma SAP Cloud Platform Blockchain, care permite clienților să integreze datele întreprinderii cu cele blockchain, folosind un model pay-as-you-go.

Exemplul este relevant, în contextul despre care vorbeam. SAP duce mai departe strategia de a oferi companiilor soluții compacte, gata de utilizat, pe care le îmbunătățește constant, extinzând oferta treptat prin adăugarea de soluții inovative, de îndată ce acestea sunt validate și pot completa cu succes suita de software necesară  provocărilor curente și viitoare de pe piață.

La nivelul soluțiilor destinate IMM-urilor vor permea acele elemente tehnologice testate și cu eficiență dovedită, care răspund nevoilor specifice ale acestui tip de companii.

Vă recomandăm să faceți chiar acum primii pași pentru adoptarea SAP Busines One, soluția SAP pentru IMM-uri, care pe lângă plus-valoarea curentă pe care o aduce, va servi drept bază pentru adoptarea acelor tehnologii absolut must have pe piață în următoarea decadă!

Contactați-ne pentru a afla mai multe. Noi suntem partenerul SAP de care aveți nevoie.

Sphinx IT istoria SAP Business One viitor

Istoria SAP Business One – capitolul 12, deschiderea către viitor

By | SPX Blog | No Comments

Pentru a concluziona seria despre istoria SAP Business One (pe care am împărtășit-o și noi cu dvs. în varianta tradusă îi adaptată), autorul articolelor, Ilan Tal, face apel la o persoană importantă în cariera sa, Luis Murguia (Senior Vice President and General Manager of Business One), pentru a-și împărtăși gândurile și viziunea cu privire la SAP Business One în viitor.

Perspectivele SAP Business One, în cuvintele lui Luis Murguia (Senior Vice President and General Manager of Business One)

Luis Murguia este de părere că în ce priveşte soluţia SAP Business One, partea cea mai bună din istoria sa este cea care va urma.

Investiția făcută pentru ca Business One să ruleze pe SAP HANA va transforma acest instrument de afaceri în platforma Digital Core pentru IMM-ul modern. Dezvoltatorii software de la SAP au pregătit serviciul HANA Layer Service, un mediu puternic de dezvoltare pentru extinderea Business One.

Cu cât lumea intră/avansează în economia digitală, cu atât stratul de servicii HANA este podul ce face legătura cu noile tehnologii. Aceasta deoarece pune la dispoziție cel mai simplu mod de a crea aplicații mobile HTML5 personalizate, care extind capabilitățile Business One pentru utilizatorul în mișcare.

Multiple platforme eCommerce au fost construite în legătură cu SAP Business One, cu o conectivitate atât strânsă, cât și lejeră. Recent s-a introdus integrarea cu Platformele Square și Shopify, ambele inovatoare pe zona de eRetail din America de Nord.

Internetul lucrurilor (IoT) a ajuns și el în lumea Business One. Luis Murguia menționează cum, la conferința Biz.One, SAP a prezentat un magazin de comerț cu amănuntul reinventat, unde senzorii și dispozitivele au creat o experiență convingătoare pentru consumatori. De asemeni, Dl. Murguia lasă să se întrevadă şi alte planuri ale companiei de a lega SAP Business One la mișcarea ascendentă a IoT-ului în zona de afaceri.

Limbajul vorbit este implementat și el în Business One. Prima mișcare a fost să integreze Amazon Echo cu Business One – introducând posibilitatea de a solicita asistentului digital Alexa cel mai recent raport de comandă sau lista de conturi restante. SAP continuă prin mutarea înspre zona Machine Learning și Chat Bots. În viitor, se estimează că utilizatorul Business One va pune doar întrebări într-o limbă vorbită, naturală, în loc să navigheze şi să se trebuiască să se descurce în meniurile clasice.

Toate aceste inovații tehnice vor conduce la un nou tip de creștere  a soluției SAP Business One, proiectată pentru perioada următorilor 20 de ani.

Aplicațiile mobile SAP aduc valoare întregii organizații – află mai multe despre aplicația Sphinx IT Logistic Transparency (LT)

By | SPX Blog | No Comments

Vă reamintim că SPHINX IT a proiectat o aplicație mobilă SAP numită Logistic Transparency (LT), ce marchează recunoașterea faptului că orice creștere a eficienței lanțului de aprovizionare afectează în mod semnificativ profitabilitatea întregii afaceri în distribuție.

Aplicația noastră mobilă (construită în platforma SAP Cloud) servește ca element cheie pentru integrarea și sincronizarea datelor în timp real. Cu ea, fiecare camion de livrare se conectează la sistemul principal ERP al companiei. Raportarea datelor, cât și analiza lor, sunt de asemenea prevăzute în soluția noastră.


Acum puteţi transforma modul în care coordonaţi lanţul dumneazoastră de aprovizionare – contactaţi-ne pentru detalii!

Sphinx IT SAP Business One istoria

Istoria SAP Business One – capitolul 11

By | SPX Blog | No Comments

Ne apropiem de timpul prezent cu seria de articole despre istoria soluției software pentru IMM-uri SAP Business One. Mai exact, mai avem 2 capitole din interesanta serie a lui Ilan Tal, membru al echipei SAP care a însoțit dezvoltarea acestui produs excepțional – și anterior parte a echipei de dezvoltatori a software-ului TopManager.

În această săptămână, vă prezentăm varianta tradusă și adaptată de noi în rezumat a episodului 11, episod intitulat de Ilan Tal „Inovație până la capăt”.

 

SAP Business One – punct de întâlnire al inovației cu experiența solidă

 

Încă de la început, SAP Business One s-a bazat pe inovație. Însăși afirmarea și supraviețuirea acestei soluții pe o piață  conservatoare (cea a software-ului de contabilitate), dominată de sistemele tradiționale locale, au depins de valoarea adăugată adusă clienților, ce a putut fi posibilă numai inovând în materie de noi tehnologii, instrumente esențiale de management, cât și în ce priveşte modul de combinare al acestora.

Achiziția realizată de SAP făcut să se întâlnească SAP Business One, ce avea o mentalitate de startup, cu noile tehnologii dezvoltate de către companie, precum și cu unele dintre cele mai mari nume din industrie din acele zile. Produsul a devenit unul avangardist, și a dus la colaborări cu giganți tehnici la acea vreme.

 

Modificări in funcție de necesarul pe piață și în materie de concurență

 

La mijlocul anului 2005 pe piață apăruseră doi concurenți majori care au luat o mare parte din piața de cloud  pentru IMM-uri – NetSuite și Salesforce. Intrați pe piață la sfârșitul anilor 90, ambii erau înființați de foști directori de la Oracle și finanțați direct și indirect aceeași firmă, ce era în relație de lungă durată și cu SAP pe linie de arhivare.

Răspunsul SAP a constat în simplificare și în capacitarea SAP Business One împreună cu servicii de SAP enterprise, oferind astfel soluții găzduite clienților foarte mici, în baza unei taxe lunare de licență. A apărut astfel (probabil) prima soluție de cloud SAP, cu mult înainte de celelalte soluții găzduite de SAP.

A fost modificată nu numai strategia de produs, ci şi interfața de utilizare, care a devenit mai modernă, folosind Adobe Flash pentru aspect. Încă și mai importantă a fost colaborarea completă cu Yahoo ca magazin de comerț online, cu eBay ca instrument de licitație, precum și cu PayPal și Bank of America pentru plată. Adobe a fost foarte entuziasmat să contribuie la eforturile de dezvoltare.

S-au folosit elemente progresive pentru acea perioadă, cum ar fi Scrum, Cloud sau comerțul online integrat, o interfață de utilizator foarte modernă și au apărut concepte care încă sunt în uz, totul sub egida echipei de dezvoltare intitulată „Cyprus”.

 

Demo-uri SAP Business One simple și rapide

 

La finalul anului 2007 s-a adăugat un program de prezentare prin parteneri. Unul dintre obiective a fost acela de a oferi partenerilor un mediu demo ieftin, ușor de utilizat și convingător (pentru a fi utilizat în ciclul vânzărilor). Instrumentul a fost SAP Business One pe stick USB, incluzând documentația completă și baza de date MaxDB fără a fi nevoie de instalare / configurare. Îndemnul era cât se poate de simplu: „Doar conectați-l la orice PC și demo-ul este disponibil”.

Cu ajutorul acestor U3 Demo Sticks, compania a fost capabilă să recruteze și să poată folosi mult mai mulți agenți de vânzări fără un background tehnic pentru a face demo-uri profesionale extrem de eficiente.

 

Versiunea pe SAP HANA

 

La mijlocul anului 2011, SAP a anunțat SAP HANA, un sistem de management al bazelor de date relațional, in memory, orientat pe coloane, dezvoltat și comercializat de companie. Răspunzând nevoii de inovare, echipa de dezvoltare Business One a demarat un proiect de migrare a SAP Business One către SAP HANA. La sfârșitul lunii februarie 2012, SAP a lansat soluția side-by-side în care versiunea SQL rulează alături de SAP Business One Analytics, alimentată de SAP HANA. .

Această nouă versiune a SAP Business One a necesitat servere certificate și o transformare semnificativă a modului în care partenerii poziționează și livrează soluția. Pentru a acoperi aceste schimbări, a fost creat un program „go-to-market”.

Până  să se adapteze complet schimbărilor intervenite, clienții au semnalat problemele intervenite şi treptat acestea au fost rezolvate. Darius Heydarian, membru al echipei SAP Business One, își reamintește: “În iunie 2011 a fost introdusă pe piață soluţia SAP Business One Hybrid, descrisă ca o abordare complementară. Încă de la început era clar că abordarea „side-by-side” era doar începutul. A fost lansată șapte luni mai târziu în 2013 şi așa-numita abordare „one box” (date transfrontaliere și analitice in memory). Din acea zi, am avut de întreținut două linii de cod diferite pentru versiunea SQL și HANA, care au fost asociate printr-o singură linie de cod cu SAP Business One 9.0.”

 

SAP Business One în cloud

 

Tot în 2011, a devenit evident faptul că o versiune în cloud a SAP Business One avea ocazia de a capta un segment de clienți pe care SAP Business by Design nu îl abordase. Era vorba în primul rând de segmentul de piață al companiilor cu mai puțin de 20 de utilizatori. Principala întrebare căreia echipa de management a SAP Business One dorea să răspundă a fost „de ce am avea nevoie pentru a implementa SAP Business One la un cost total de proprietate (TCO) atrăgător?” – la cererea tot mai mare a clienților care căutau o soluție în cloud.

Răspunsul a venit sub forma unei îmbunătățiri arhitecturale a SAP Business One, numită Cloud Control Center (CCC), care încă mai există şi a devenit centrul SAP Business One Cloud. CCC a fost punctul de plecare al unei dezvoltări axată pe partajarea resurselor de infrastructură, centralizarea sarcinilor de gestionare a ciclului de viață și oferirea către parteneri a unui mediu pentru a implementa SAP Business One pentru clienți multipli, cu un cost total de proprietate (TCO) mult mai bun decât la distribuirea individuală către clienți.

În timp ce majoritatea vendorilor căutau clienți într-un sistem direct go-to-market, SAP Business One Cloud a fost proiectat să susțină un canal 100% indirect, în care partenerii să vândă, să implementeze și să opereze un sistem ERP bazat pe cloud.

Detalii în engleză în articolul original aici.

Sphinx IT SAP Business One

SAP Business One – depășirea pragului de 60.000 clienți, un pas firesc

By | SPX Blog | No Comments

Anul acesta în mai SAP a anunțat că SAP Business One, suita de business ERP concepută pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), a marcat o realizare de referință, depășind numărul de 60.000 de clienţi.
Acest lucru face ca SAP Business One să fie cea mai bine vândută soluție ERP a companiei SAP prin prisma numărului de clienți.

În ce se traduce un astfel de număr impresionant de companii și filiale ce folosesc această soluție SAP?

Autorul anunțului, Luis Murguia, Senior Vice President and General Manager of Business One, detaliază:
1) Peste un milion de utilizatori finali de la peste 60.000 de IMM-uri din 170 de țări folosesc SAP Business One zilnic pentru a transforma modul în care funcționează. (

2) SAP Business One contribuie la cel puțin jumătate din toate achizițiile de clienți noi pentru SAP în spațiul IMM cu peste 1.000 de clienți noi adăugați în fiecare trimestru.

3) Tehnologii precum procesarea limbajului natural, Inteligența Artificială și Internetul Obiectelor construite pe SAP HANA fac din SAP Business One ERP-ul inteligent de alegere pentru IMM-uri.
4) SAP Business One își continuă strategia de creștere accelerată – oferind expertiză consistentă în mai multe industrii și livrând peste 500 de soluții  tip add-on specifice prin intermediul a 300 de parteneri de dezvoltare și implementare software.

Află şi:

– SAP, despre partenerii săi:

Datorită puterii și pasiunii partenerilor noștri plasarea SAP Business One în topul clasamentului a fost posibilă. Suntem mândri de bogata istorie pe care o avem în dezvoltarea de noi rute către piețe și industrii prin parteneriate strategice.

-Bernd Leukert, membru al Comitetului Executiv al SAP SE, Produse & Inovare, despre SAP Business One:

Avem un câștigător în SAP Business One. Feedback-ul pozitiv de pe piață validează SAP Business One ca fiind exact tipul de soluție pe care întreprinderile mici și mijlocii o doresc: este ușor de implementat și oferă funcționalități end-to-end sunt strâns integrate între diferite funcții de afaceri, permițând accesul la o portofoliu de soluții specifice industriei. Un diferențiator strategic pentru întreprinderile mici și mijlocii din întreaga lume, SAP Business One este un vehicul important care le aduce acestora puterea ERP-ului inteligent.

Material tradus şi adaptat din sursă

Sphinx IT SAP Business One

SAP Business One – soluţia completă ERP pentru IMM-uri, vedere de ansamblu

By | SPX Blog | No Comments

SAP Business One este o soluție unică, integrată care vă oferă vizibilitate la nivelul întregii afaceri și control complet asupra fiecărui aspect al operațiunilor dvs. Aceasta captează toate informațiile esențiale de afaceri, facilitând accesul imediat și utilizarea lor la scara întregii companii. Spre deosebire de software-ul contabil și tabelele disparate, SAP Business One însumează tot ce aveți nevoie pentru a vă gestiona domeniile cheie de afaceri.

Deoarece fiecare afacere este diferită, SAP Business One este proiectată cu flexibilitate. Fie că este rulată local sau în cloud, puteți accesa această soluție oricând și oriunde, prin intermediul oricărui dispozitiv mobil conectat.
Și pentru că SAP Business One rulează atât pe SAP HANA®, cât și pe platformele server Microsoft SQL, puteți alege varianta care se potrivește cel mai bine cu afacerea pe care o gestionați.

Angajații dvs. pot începe să folosească această soluția din prima zi după implementare.
în plus, SAP Business One rămâne alături de dvs. pe măsură ce afacerea crește, deoarece o puteți personaliza și extinde pentru a răspunde nevoilor unei afaceri în plină evoluție.

 

Cum puteți folosi SAP Business One

 

Cu acest instrument digital de înaltă calitate destinat întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM-urilor), puteți:

•    Avea control deplin asupra operațiunilor financiare ce privesc compania
•    Crea și gestiona o bază de date cu clienții fideli
•    Optimiza tot ceea ce înseamnă achiziții pentru organizația voastră
•    Deține un control și o distribuire transparentă în ce privește inventarul
•    Avea o perspectivă clară asupra a tot ce se întâmplă în compania dvs., cu ajutorul capacităților de analiză, BI și raportare incorporate
•    Oferi angajaților dvs. ocazia de a lua decizii informate mult mai rapid și mai eficient
•    Beneficia de cea mai bună variantă a acestui software de afaceri, în funcție de industria din care faceți parte, prin modul în care experiența anterioară a SAP în respectiva industrie a servit în configurarea SAP Business One

Material tradus & adaptat – sursa

În calitate de parteneri SAP Business One, vă invităm să luați legătura cu noi pentru a programa o întâlnire informativă și un eventual demo!

sap@sphinx-it.ro
Tel: +40 356 178 508

Sphinx IT SAP Business One history product evolution

Istoria SAP Business One, capitolul 10 – despre evoluția produsului

By | SPX Blog | No Comments

Privind retrospectiv, autorul seriei despre apariția și dezvoltarea soluției SAP Business One, Ilan Tal, constată că au existat 3 faze majore în evoluția acestui produs software, respectiv în ultimii 15 ani, echipa de dezvoltatori a trecut prin:

• 2003 – 2007: trei versiuni regionale pentru accelerarea expansiunii geografice (versiunile 6.x & 7.x)

• 2008 – 2010: unificarea codului, inițiative pe linia de calitate a produsului și activități legate de funcții de bază (lansările 8, 8x)

• 2011 – prezent: deținerea unui rol principal în inovații și digitizare: SAP HANA, aplicații mobile, nor și multe altele (versiunile 9.x)
Fiecare dintre aceste perioade are povestea și caracteristicile sale proprii, pe care autorul le detaliază.

 

Echipa din Bratislava – context și relevanță (2003-2007)

 

După primul succes de piață înregistrat cu clienți noi din diverse regiuni, SAP Business One a devenit încet, sigur o soluție global viabilă. Pașii importanți în ce privește acoperirea de afaceri au permis produsului să treacă la pasul următor, însă, cu toate acestea, echipa a realizat rapid că există lacune care ar putea împiedica produsul să progreseze atât la nivel global, cât și local.

Unele din aceste lacune priveau bunele practici și funcționalități la nivel mondial, altele țineau de probleme juridice, ce împiedicau echipele locale de vânzări să comercializeze produsul pe piața locală, iar altele au fost funcționalități pe care concurenții SAP Business One le aveau în produsul lor de bază, însă care lipseau din acest produs la momentul respectiv.

A fost înființată o echipă de lucru al cărei scop era de a se concentra în totalitate pe acțiunile de curățare, corectare și construire a unor fundamente absolut necesare pentru o creștere viitoare. În acest scop, așa-numita listă de „251 probleme critice” a devenit planul de execuție destinat să pregătească produsul pentru următorul val de expansiune. După câteva luni de colectare a informațiilor și de prioritizare a problemelor, echipa a revenit cu un plan referitor la momentul și modalitatea de rezolvare a lacunelor, respectiv privind permiterea atingerii următorului nivel pentru SAP Business One.

Parte a acestui plan a fost spre exemplu echipa din Bratislava, Slovacia. Aceasta a debutat ca şi centru de cercetare și dezvoltare a SAP Business One pentru a fi modernizată în 2016 și a deveni SAP Labs Slovacia, apoi parte a rețelei globale SAP Labs. Scopul inițial al acestei echipe a fost de a localiza SAP Business One pentru țările din Europa de Est, ceea ce a inclus livrarea unui „instrument de conversie în euro” pentru țările din UE care și-au schimbat moneda în euro.

 

Unificarea codului și renunțarea la versiunile regionale (2008-2010)

 

Înainte de 2007, SAP Business One a avut 3 versiuni regionale diferite pentru a maximiza viteza de expansiune internațională. A existat o gamă largă de diferențe între localizări, ce asigura respectarea legislației și a celor mai bune practici locale.

Expansiunea rapidă a produsului ca și parte a globalizării a condus însă la o explozie a complexității, cerințelor și designului acestuia. Pentru a depăși această provocare, a fost nevoie de o intervenție majoră – soluția aleasă presupunând unificarea tuturor liniilor de codare ale versiunilor regionale și efectuarea unei refactorizări semnificative a codurilor, pentru a construi o infrastructură unică suficient de sofisticată ca să susțină o creștere viitoare sustenabilă.

După depășirea numeroaselor provocări, versiunea 8.8 a fost lansată cu succes în 2009. A fost atât o etapă importantă, cât și un punct de cotitură în istoria SAP Business One. Produsul a atins un nou nivel de maturitate, de adaptare la piață și de calitate, cu costuri de solicitări de servicii pentru clienți și de întreținere semnificativ reduse. Baza de cod unificată și renovată a stabilit o fundație solidă atât pentru inovația în pas rapid, cât și pentru o creștere sustenabilă, profitabilă pentru SAP și pentru ecosistemul său din întreaga lume pentru următorii ani.

*Material tradus & adaptat după această sursă
Continuarea în episodul 11, pentru care vă invităm să urmăriți update-urile blogului nostru.

Sphinx IT SAP Business One alegere ERP IMM

Cum alegem un software EPR potrivit pentru compania noastră

By | SPX Blog | No Comments

La recomandarea colegei noastre Ioneta Kaycsa, specialist SAP Business Development & Project Management, vă prezentăm rezolvarea acestei dileme așa cum apare ea într-un articol din ET Online.

Întrucât organizațiile de tip IMM se văd confruntate cu faza de tranziție către un statut global, pentru care au nevoie de sprijinul tehnologiilor moderne ca să poată supraviețui pe termen lung, cerințele esențiale se modifică. Aceste companii au nevoie de resursele potrivite ca să își poată schimba după nevoie capacitățile de bază ale întreprinderilor, pentru a genera oportunități sporite de venituri. Deținerea unui software ERP (Enterprise Resource Planning), oferă flexibilitatea necesară pentru a face astfel de schimbări.

 

Depășirea obstacolelor la nivel de mentalitate

 

Dacă până nu demult deținerea unui ERP era atributul companiilor mari, sau era legată de atingerea unui anume prag de amploare în operațiuni, acum este clar că IMM-urile pot investi într-un ERP performant încă de la început. Cu un astfel de program, acestea pot beneficia de capacități de analiză integrate și de o implementare rapidă ce le pune la dispoziție apoi cele mai bune practici pentru diverse procese de afaceri, inclusiv cele financiare, de producție, HR, achiziții și cele de management al lanțului de aprovizionare.

În loc să se concentreze pe motivele pentru care în trecut un IMM amâna momentul adoptării unui sistem ERP, organizațiile de succes de astăzi se uită mai degrabă la motivele pentru care un astfel de program nu poate lipsi din portretul tip al companiei mici sau mijlocii moderne. Un ERP performant presupune:

1. Adopția concomitentă a celor mai bune practici din industrie;
2. Prezența și acțiunea imediată, live, a liderilor de afaceri;
3. Inteligența software-ului, trecând dincolo de automatizare, la sugestie contextuală, pe bază de roluri;
4. Integrarea deplină, prin conectarea fluxurile de lucru interne și a întregul lanț de valori.

 

Parametrii ce determină alegerea corectă

 

Conform articolului pe care l-am parcurs și rezumat pentru dvs., tot ceea ce au de făcut companiile este pur și simplu să răspundă la cinci întrebări simple, pentru a alege ERP-ul potrivit. Acestea sunt legate de: numărul curent al angajaților, industria în care își desfășoară activitatea, opțiunea de implementare, complexitatea afacerii și creșterea anticipată a numărului angajaților.

Odată realizat acest portret de finețe al propriei afaceri, următorul pas constă în analiza ERP-urilor disponibile, fiind atenți la următoarele caracteristici:

1. Găsirea unui ERP care acoperă toate funcțiile afacerii și oferă cele mai bune practici din industrie;

2. Garanția că acest ERP poate crește împreună cu dvs., punându-vă a dispoziție toate beneficiile unui ERP SaaS (software-ca-şi-serviciu);

3. Disponibilitatea oricând, oriunde, având în vedere că asigurarea flexibilității și accesibilității în mediul de lucru sunt extrem de necesare la ora actuală;

4. Existența unui ecosistem de parteneri experimentați pentru o implementare rapidă – pachete rapide de implementare bazate pe industrie, care sunt construite, vândute și sprijinite de parteneri;

Soluțiile integrate folosesc software-ul și inovațiile de bază ERP în combinație cu proprietatea intelectuală a partenerului, oferind un timp rapid de obținere a valorii, riscuri reduse, și o previzibilitate ridicată în raport cu cotele de preț.

*Vă invităm să ne contactați pentru a ne adresa orice întrebări suplimentare cu privire la SAP Business One – soluția SAP destinată IMM-urilor, de a cărei implementare ne ocupăm, în calitate de parteneri experimentați SAP!

Sphinx IT SAP Business One istorie

Istoria SAP Business One, partea a 9-a: cum a apărut programul SAP PartnerEdge

By | SPX Blog | No Comments

Programul SAP PartnerEdge a fost primul efort semnificativ al SAP de a coopera și a relaționa cu partenerii de canal în cadrul unui concept structurat pentru avantaj mutual. Programul a început axat pe 2 produse – SAP Business One – unde parteneriatul era unul complet, și SAP Business All-in-One, o afacere cu parteneriat parțial.

Programul început cu cele două produse acoperea la momentul redactării acestui episod din istoria SAP Business One de către Ilan Tal peste 65 de produse SAP. Cele 2000 de companii partenere la nivelul anului 2005 au devenit mai mult de 17.000 de companii partenere având peste două milioane de experți angajați în ecosistemul SAP. Comparativ, față de cei 38.000 de clienți din 2005, s-a ajuns la peste 400.000 de clienți.

Pentru a caracteriza cel mai bine această latură a Sap Business One, autorul l-a lăsat pe Jerry Rosa – actualmente Senior Partner Marketing/Communications Specialist at SAP, să își aducă aminte despre modul în care s-a realizat o ascensiune imensă pe piață pentru acest produs.

 

Moment prielnic pentru cooptarea de noi parteneri SAP

 

Directorii SAP știau că pentru a capta o parte mai mare a pieței IMM-urilor, au nevoie să apeleze la parteneri, aceștia fiind cheia pentru creșterea cotei de piață împotriva unor jucători precum Microsoft, Oracle, Infor, Intuit și alții.

Companiile de amploarea celor menționate aveau un element care le lipsea celor de la SAP la acel moment: un program global destinat partenerilor de canal. Organizații precum Dell, HP, Microsoft. Lotus / IBM, Symantec, Adobe și alții avuseseră ani de zile la dispoziție pentru a-și îmbunătăți abilitățile în crearea și realizarea programelor pentru parteneri, fie ei reselleri de software și hardware, reselleri cu valoare adăugată (VAR), integratori de sisteme (SI) sau furnizori independenți de software (ISV).

Însă tocmai mulți din acești parteneri atinseseră un punct de saturare a pieței și căutau să adauge o varietate de servicii noi, pentru a-și extinde portofoliul oferit clienților. Acești parteneri doreau să intre în relație cu vânzătorii care nu numai că aveau tehnologii inovatoare, ci și un program de parteneriat global incluzând resurse considerabile, instruire, permise, marje specifice, suport și multe altele.

Începând cu 2004, SAP a declanșat un proces de angajări, în cadrul căruia a recrutat inclusiv foști angajați ai altor  firme mari, care au adus o nouă cultura la SAP. Elementul nou a fost interesant, dar și oarecum o șoc cultural pentru mulți angajați SAP de cursă lungă. Era vorba de o cultură tip colaborativ a companiei, în care se lucra împreună cu clienții B2B. Diferență era drastică, practic s-a făcut o infuzie cu un nou tip de colegi din companiile din S.U.A., vorbitori rapizi ai unui nou limbaj de afaceri, care cunoșteau modelul dorit de parteneriat pe de rost.

 

Bazele modelului de parteneriat – de la teorie la practică

Schema noului tip de parteneriat includea un concept ce permitea mişcarea partenerilor dintr-o categorie în alta (Associate, Silver şi Gold),  bazat pe „puncte de valoare”, sistem folosit și astăzi. Munca a fost consistentă, de la idei până la backend-ul operațiunilor, incluzând modalitățile  prin care programul să fie făcut să funcționeze. Abordarea a fost și rămâne incredibil de inovatoare, fiind vorba de primul model de program pentru parteneri ce arăta holistic când venea vorba de a acorda șanse egale partenerilor. SAP s-a străduit să redefinească industria și să construiască un program care să promoveze valoarea și contribuția totală a partenerilor în raport cu clienții și cu SAP, și nu doar în raport cu veniturile și tranzacțiile acestora.

În mai 2005 noul program, care deja avea denumirea curentă, SAP PartnerEdge, a fot anunțat la evenimentul Sapphire din Boston. Puteți vedea în articolul-sursă care erau scopurile declarate ale programului pentru primul an de funcționare – 2005 (în engleză).

Privind retrospectiv, SAP PartnerEdge a evoluat într-un program de generație următoare, care acum gestionează mai mult decât cele două tipuri de parteneri existente în 2005. Se oferă modele sofisticate de relaționare pentru partenerii care construiesc, vând, asigură partea de service și implementează soluții SAP. SAP PartnerEdge include la ora actuală peste 17.000 de parteneri și a acumulat unele din cele mai renumite distincții în categoria sa, de la lansarea live în 2006.

Cu o platformă digitală asociată și un portal modern, cu design receptiv, personalizabil în funcție de profil, programul a crescut până la punctul în care Global Channels and General Business, divizie cheie în cadrul SAP, este motorul de afaceri pentru canalul indirect.

Trad. & adaptare din acest articol; credit imagine idem.

Sphinx IT SAP

Cum privim protecția datelor atunci când beneficiem de un sistem SAP pentru operațiunile noastre digitale

By | SPX Blog | No Comments

Protecția datelor angajate în sistemele SAP nu este necesară deoarece sistemele în sine ar fi incomplete sau vulnerabile, ci deoarece în securitatea cibernetică atitudinea corectă este cea preventivă, iar schimbările intervenite în mediul de lucru modern au implicații adesea prea puțin înțelese sau explorate.

Am parcurs un articol ce vine din partea unor specialiști în protejarea datelor rulate de către firme prin intermediul soluțiilor SAP. Acesta abordează atât câteva implicații ale schimbărilor generic denumite „transformare digitală” în ce privește companiile și datele lor, cât și situații ce presupun scoaterea datelor înafara sistemului SAP, care are propriile sale mecanisme de securizare a datelor și a operațiunilor cu acestea.

 

Noi factori ce afectează drastic riscurile de securitate a datelor

 

Este cunoscut faptul că sistemul de autorizare SAP este prevăzut ca bază a protejării datelor rulate cu acest tip de soluții business software. Însă SAP există în mod tradițional ca și sistem închis și ecranat. Pe această structură clasică, implementarea securității și protecției datelor este relativ simplă. La momentul actual, însă, sistemele închise au fost înlocuite cu aplicații de planificare a resurselor 24/7, care sunt conectate la Internet.

Deschiderea către exterior, deși nu o deschidere propriu-zisă, cât o expunere potențială, ce aduce un anume grad de vulnerabilitate potențială, cere o atenție crescută asupra tuturor implicațiilor posibile. Desigur, autorii articolului încurajează utilizatorii SAP pentru care reducerea riscurilor la maxim este esențială să se asigure pe linia securizării datelor prin angajarea unor servicii suplimentare.

Sistemul SAP oferă un mediu sigur pentru datele organizațiilor care îl folosesc. Însă pentru a beneficia de această „fortăreață” este necesară păstrarea datelor în interiorul acestor limite sigure ale sistemului SAP,  înafara cărora datele să poată circula doar prin descărcări sau transferuri de date autorizate. Descărcările neautorizate trebuie să fie prevenite, iar fișierele exportate trebuie să fie protejate prin criptare și profiluri de acces integrate – ne previn autorii articolului.

Nimic surprinzător, ba din contra, este vorba de un set de reguli de bază pentru cei care lucrează metodic, estimând atât avantajele, cât și riscurile asociate operațiunilor de afaceri proprii.

 

Un exemplu concret al declanșării unei situații de risc

 

Dacă datele sunt transferate din SAP într-un alt sistem, se pune următoarea întrebare: Cum va fi copiat și cartografiat profilul de securitate SAP al acestor date în celălalt sistem? Holger Hügel descrie scenariul astfel: “în multe cazuri, aceste profiluri nu sunt compatibile din punct de vedere tehnic. Practic, aceasta reprezintă un risc de securitate a datelor. În cazul în care software-ul standard este Microsoft Office, un caz foarte des întâlnit, nu există nicio garanție de securitate a datelor fără AIP/RMS Microsoft”.

După cum conchide autorul articolului, specialist la o companie de securitate  a datelor axată pe a conecta perfect SAP cu mediul Microsoft: “provocarea constă în a vedea securitatea ca o disciplină permanentă, proactivă și preventivă în operațiuni. Pur și simplu umplerea golurilor de siguranță de îndată ce acestea sunt descoperite nu este suficientă”, avertizează Hügel. Cloud-ul crește gradul de complexitate a problemei, deoarece posibilitățile de a ataca sistemul sunt amplificate.

Aici puteți parcurge articolul din care am tradus şi adaptat fragmente mai sus.

Sphinx IT Romania SAP Business One

Istoria SAP Business One – capitolul 8, dezvoltarea propunerii unice de valoare (En. UVP)

By | SPX Blog | No Comments

Discuțiile privind dezvoltarea UVP-ului (Unique Value Proposition) pentru SAP Business One aveau drept punct de plecare locul ocupat de către această soluție în portofoliul SAP.

Automat, produsul a format o grupă de soluții pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), împreună cu SAP All-in-One.

Poziționarea B1 în cadrul unui anumit segment de piață era însă evident necesară. În timp ce SAP All-in-One era, de fapt, soluție pre-configurabilă SAP ERP (R/3) pentru anumite industrii, SAP Business One este o soluție end-to-end pentru întreprinderile de dimensiuni mai reduse.

 

Pașii către dezvoltarea UVP-ului SAP Busines One

 

Inițial, SAP a definit piața țintă a SAP Business One ca fiind compusă din companii de vânzări, comerț și servicii cu 10 până la 250 de angajați. Această definiție de bază a servit în poziționarea ofertei, dar în ulterior SAP a îmbunătățit-o, prin adaosuri necesare ce au inclus deschiderea către anumite industrii, complexitatea crescută a operațiunilor companiilor vizate, volumul tranzacțiilor acestora și alte elemente.

SAP Business One fiind a patra încercare a SAP de a obține o relație mai profundă cu segmentul IMM-urilor, conducerea companiei a fost foarte implicată de această dată, alocând atât multă atenție, cât și investiții considerabile acestei soluții.

Principalii piloni ai strategiei de dezvoltare a UVP-ului au fost definiți de către o echipă condusă de Hans Jürgen Uhink și Christoph Behrendt:

–    Partenerii SAP au constituit temelia strategiei, fiind situați cel mai aproape de clienți și conectați la cerințele acestora;
–    Marketing-ul a fost atât direcționat (contând pe clienți SAP deja existenți, cărora le putea fi extrem de util noul produs), cât și legat de ideea trecerii de la organizații mai simple, la cele cu structură mai complexă, ca și clienți;
–    Creșterea numerică și la nivel de competențe a echipei de dezvoltare a produsului a fost un alt factor ce a folosit la găsirea unei strategii potrivite, deoarece SAP Business One răspundea progresiv tot mai bine nevoilor locale (localizare), iar fiecare provocare rezolvată oferea încă un element de promovare, deoarece departaja şi mai mult soluția SAP de eventualii concurenți.

Vom încerca să rezumăm cele trei zone de dezvoltare a UVP-ului, așa cum sunt ele redate în articolul lui Ilan Tal.

Partenerii locali SAP şi rolul lor în dezvoltarea UVP

Pentru parteneri locali, esențiali deoarece cunosc limba și mentalitatea afacerilor la nivel de regiune, a fost făcută o selecție, apoi participanții la această etapă din dezvoltarea produsului au aplicat  următoarele principii prestabilite de către SAP:

–    SAP Business One va fi distribuit numai prin canalul de parteneri, la fel și serviciile legate de această soluție, compania rezumându-se la a gestiona relația cu partenerii;
–    În cadrul acestei relații, SAP oferea infrastructura necesară, precum și sprijinul necesar operațiunilor partenerilor;
–    Pentru facilitarea localizării, în fiecare țară SAP nominalizează un expert în produse locale SAP Business One (LPE), care va sprijini lansarea produsului în acea zonă, primele implementări, proiectele de conturi mari, precum și transferul de cunoștințe în curs de desfășurare;
–    Garantarea soluțiilor complementare – respectiv SAP avea de stabilit și menținut o rețea de top cu cei mai buni parteneri independenți de software și soluții (SSP), pentru a oferi clienților cea mai completă și mai bogată soluție de tip IMM. Astfel SAP Business One urma să ajungă în cât mai multe industrii și piețe, prin oferta de soluții verticale, dar și orizontale.

Pentru detalii cu privire a procesul de recrutare a partenerilor SAP din acea perioadă vă invităm să consultați articolul-sursă, al cărui link îl găsiți mai sus.

 

Procesul de marketing al SAP Business One

 

Aici principiile aplicate au fost următoarele:

– SAP Business One a fost inițial destinat companiilor mici și mijlocii cu procese simple și aproximativ 10 – 250 de angajați, așadar unor segmente clare ale pieței;
– Modificarea percepției despre SAP pe piață, de la a fi văzut ca și soluție potrivită doar pentru marile corporații, la conștientizarea înțelegerii și angajamentului companiei față de nevoile IMM-urilor. Totodată, s-a desfășurat poziționarea SAP Business One ca și soluție perfect adaptată afacerilor de dimensiuni mai reduse, în legătură cu care IMM-urile să poată spune: „SAP înțelege punctele unde mă confrunt cu greutăți și are o soluție potrivită pentru mine și afacerea mea în creștere”, „SAP a proiectat o soluție simplă, dar puternică”, sau „SAP Business One vine cu o soluție mai bună pentru afacerea mea”;
– Prezentarea noului software și familiarizarea partenerilor SAP cu acesta, ca parte a evenimentelor și conferințelor SAP de pe diverse continente, începând îndeosebi cu partenerii din țările ce au investit în pregătirea echipelor de vânzări și promovare dedicate;
– Includerea filialelor întreprinderilor mari, o oportunitate firească, având în vedere că SAP domină piața întreprinderilor mari la nivel mondial – marketingul intern pe această linie a fost realizat cu directorii de cont SAP și prin angajații implicați în relaționarea cu clienții SAP mari.

 

Dezvoltare și suport

 

Echipa de dezvoltare a crescut de la a fi un grup local la un grup mare, care a trebuit să analizeze cerințele pieței din mai multe țări, să se asigure că produsul respectă cerințele locale și legale specifice, și să integreze toate acestea într-un timp rezonabil. SAP a sprijinit acest lucru prin:

-Promovarea vânzărilor software-ului în mai multe țări (de exemplu SAP a deschis un centru de dezvoltare localizat în China, pentru a se asigura că toate cerințele locale sunt îndeplinite). Experții în domeniul dezvoltării au vizitat țările și s-au întâlnit cu parteneri și clienți pentru a colecta informații și idei suplimentare;
– Respectarea angajamentului de a furniza un produs de o calitate superioară, ușor de utilizat și rapid de implementat, care să acopere nevoile partenerilor și clienților și să beneficieze de un proces de dezvoltare continuă, în care partenerii să fie implicați.
– Depunerea de eforturi considerabile pentru integrarea SAP Business One cu alte produse SAP, precum și cu aplicații de la terți, incluzând o cale de migrare dedicată companiile în creștere, pentru a le permite deschiderea către alte produse SAP.

 

Privire în perspectivă

 

Introducerea soluției SAP HANA a permis produsului să abordeze companii mai mari, cu până la 500 de utilizatori, iar odată cu implementarea tip Cloud, SAP Business One oferă soluții accesibile pentru managementul afacerilor, ceea ce aduce alegeri mai bogate, ușurință crescută în utilizare și flexibilitate mai mare.

Sutele de soluții complementare au extins produsul către o gamă mai largă de industrii, iar implementarea la momentul redactării articolului lui Ilan Tal număra 160 de țări la activ, succes partajat cu partenerii SAP, considerați piatra de temelie a evoluției SAP Business One, după cum concluzionează aurorul.

Credit imagine: articol sursă

Vrei să ne contactezi?

Contact   Facebook SPHINX IT

logo_ue2logo_guvro2logo_insstruct2

Programul Operational Sectorial "Cresterea Competitivitatii Economice"
"Investitii pentru viitorul dumneavoastra"

Proiect: "Implementarea unui sistem informatic de gestiune pentru cresterea competitivitatii LASTING Software"
Proiect cofinantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.

"Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro"
"Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei."