Soluțiile RPA (Robotic Process Automation)

redefinesc eficiența transformării digitale

Ce înseamnă Robotic Process Automation (RPA) & cum funcționează?

În contextul nevoii acute de digitalizare – devenită cu atât mai clară pe fundalul pandemiei, care a evidențiat multe zone cu lipsuri în această direcție – soluțiile bazate pe RPA schimbă complet regulile jocului atunci când vine vorba de creșterea eficienței într-o organizație. De ce? Pentru că, ne place sau nu, ”roboții” fac parte din prezent și ne vor modela viitorul: cu cât înțelegem mai repede beneficiile lor, cu atât vom beneficia mai mult de eficiența și creșterea profitabilității care vin la pachet cu automatizarea proceselor.

Practic, RPA este o tehnologie care activează și configurează ”roboți” (bucăți de software, de fapt) ce pot replica acțiunile unei persoane care interacționează cu un sistem digital – fie el o aplicație, un CRM, un sistem ERP sau pur și simplu o serie de documente. Acești ”roboți” pot fi configurați după nevoi punctuale și sunt gândiți de așa natură încât pot lucra împreună cu o persoană: roboții preiau partea repetitivă a activității, iar angajatul se poate concentra pe zonele unde este nevoie de competențe specifice care aduc valoare adăugată mai mare.

Majoritatea proceselor repetitive și guvernate de reguli de business se pot automatiza în proporție de 90%

Ce tipuri de activități poate executa un robot?

Roboții RPA pot captura date și manipula aplicații pentru a efectua în mod automat acțiuni repetitive. Acești roboți pot face copy / paste la informații, pot muta fișiere și directoare, pot extrage & procesa conținut structurat și semi-structurat din documente, emailuri și PDF-uri, pot face calcule și deschide emailuri & atașamente; ei pot inclusiv să citească din / să scrie în baze de date. Practic, orice proces cu volum mare de lucru, repetitiv și guvernat de reguli de business se pretează la automatizare. Regăsiți mai jos câteva exemple.

Procese în zona de producție (manufacturing)

  • Achiziții;
  • Gestionarea inventarului;
  • Comunicare standard cu clienții.

Procese din zona de healthcare / servicii medicale

  • Digitalizarea și actualizarea regulată a informațiilor despre pacienți;
  • Gestionarea inventarului;
  • Facturarea clienților.

Procese din industria high-tech

  • Adăugarea / ștergerea de servicii și procese la nivel de client individual;
  • Actualizarea informațiilor despre clienți;
  • Gestionarea plângerilor vizavi de întreruperea furnizării serviciilor.

Procese în zona educațională

  • Înregistrarea elevilor & studenților la cursuri și gestionarea evidențelor de prezență la cursuri;
  • Procesarea notelor și a rapoartelor cu situații școlare;
  • Crearea orarelor pentru cursuri.

Procese din zona de servicii

  • Facturarea clienților;
  • Procese tipice pentru call centere (schimbarea serviciilor pentru un utilizator, actualizarea informațiilor despre clienți, colectarea de date despre clienți…).

Procese din industria financiară

  • Evaluări pentru acordarea de credite și pentru prevenirea fraudelor;
  • Consultarea bazelor de date cu informații publice;
  • Închiderea atomată a conturilor bancare.

Ce beneficii am dacă implementez soluții RPA cu ajutorul SPHINX IT?

Expertiză dovedită

Soluțiile tip RPA sunt extrem de versatile în eficientizarea proceselor de business, însă este necesară o înțelegere foarte bună a acestora din urmă pentru a identifica în ce context vom obține randament maxim pentru fiecare companie. Echipa SPHINX IT are 15+ ani de experiență în eficientizarea și digitalizarea de procese complexe într-un număr mare de industrii și contexte de business. Suntem extrem de bine situați pentru a identifica împreună UNDE este cel mai bine să pune roboții la treabă.

Scalabilitate și flexibilitate

Experiența echipei SPHINX IT în zona de procese de business ne permite să evaluăm orice model de business din perspectiva automatizării eficiente. Acest lucru va avea impact direct în profitabilitatea clienților și le va transforma complet organizația, aducând mult mai multă flexibilitate în gestionarea volumului de business (se pot opri și porni roboți, la cerere) și în gradul de predictibilitate a business-ului (roboții raportează constant progresul realizat și procesele devin astfel mai transparente și mai previzibile).

Este potrivit pentru compania mea?

Răspunsul este în mod clar unul pozitiv în cazul în care bifați cel puțin unul din scenariile de mai jos:

Doriți o eficientizare a business-ului, o scădere (spre zero) a numărului de greșeli și o mai mare rapiditate în efectuarea activităților companiei;

Activați într-o industrie unde o parte semnificativă din procese și activități sunt de natură repetitivă (generare & emitere de documente tipizate, introducere de facturi, completare de chestionare, menținere la zi a informațiilor despre clienți, etc.);

Doriți să vă motivați angajații, scutindu-i de sarcini repetitive și provocându-i spre activități care îi pun cu adevărat în valoare;

Cum are loc implementarea soluțiilor de tip RPA?

Pasul 1

Proof of value

În cadrul acestui pas se definește un model de implementare a soluțiilor RPA, se alcătuiește o echipă responsabilă cu automatizarea și se selectează unul sau mai mulți parteneri de automatizare.

Pasul 2

Proiect pilot

Aici activăm și punem în producție primul proces automatizat, în conformitate cu modelul de implementare ales pentru companie. În acest punct au fost definite cerințe de automatizare, un design detaliat al soluției și scenarii de test pentru procesul selectat.

Pasul 3

Creșterea volumului

În cadrul acesui pas, focusul este pe optimizarea gestionării roboților deja activați, pe stabilirea de bune practici și pe analiza & calificarea de procese adiționale în vederea automatizării. În paralel crește și gradul de expertiză al echipei responsabile cu automatizarea.

Pasul 4

Implementare la nivel de organizație

În acest moment, s-a luat decizia implementării de soluții RPA la nivelul întregii organizații. RPA a devenit un parametru de performanță urmărit și evaluat în toate zonele organizației.

Contactează-ne

Suntem și pe