Companiile încă gândesc în termeni de dublu standard în ce privește tehnologia, ceea ce dăunează dezvoltării lor – conform SAP

By December 10, 2018SPX Blog

Într-un articol axat pe conducerea companiilor într-un mod orientat către gestionarea talentelor, SAP ne reamintește de conflictul rezultat în urma aplicării unor politici de domeniul trecutului pe zona de motivare a angajaților, de agregare a resurselor umane existente într-o relație solidă, fidela şi de durată cu angajatorii, sau chiar cea de recrutare.

Cauza decalajului între așteptările reale şi curente ale personalului şi ceea ce o companie le oferă este, în opinia SAP, gradul redus de înțelegere în ce privește nevoia de tehnologie în oricare companie, indiferent de profil sau dimensiunea acesteia. Dacă utilizarea tehnologiei la nivel personal s-a omogenizat accelerat în ultima decadă, cu o confluență generală către o zona de abilități medii implicite în ce privește deținerea și utilizarea de dispozitive digitale, soft-uri, platforme și aplicații variate în viață de zi cu zi, modul în care se lucrează în multe companii lasă încă de dorit în această privință.

Când un angajat își rezolvă problemele curente prin folosirea instrumentelor digitale, însă la lucru se vede nevoit să utilizeze metode depășite de soluționare a sarcinilor cotidiene, existența unei lacune majore și a unei lipse de conectare la realitatea zilelor noastre este evidentă.

Unde identificăm un dublu standard? La nivelul acelor lideri care înțeleg că tehnologia se folosește în mod curent pe scară largă, însă consideră că acest lucru poate să mai aștepte în ce privește operațiunile interne din compania lor.

Când evitarea tehnologiei este doar un tipar de gândire neactualizat…

Articolul SAP face trimitere la exemple concrete, pe care le experimentăm cu toții în viața de zi cu zi. Adăugăm o astfel de ilustrare proprie a situației în discuție. O companie ai cărei angajați sunt familiarizați cu plata online a facturilor personale, dar care insistă să utilizeze sisteme fizice (pe hârtie) de completare a formularelor și efectuare a plăților, ce presupun o durată mai mare, timpi extra de așteptare între persoanele implicate, cât și pentru trimiterea fizică a actelor implicate, irosește o oportunitate. Așteptarea reală a angajaților este ca operațiunile de acest gen să se facă într-un mod modern, rapid, mult mai eficient. După cum am structurat exemplul, mulți dintre ei deja au abilitățile necesare pentru a face trecerea la un sistem digitalizat de urmărire și completare a actelor financiare.

Disponibilitatea unor sisteme digitale la scară largă a creat premisele auto-educării individuale în utilizarea lor, iar similaritatea acestora (până la un anume punct) garantează faptul ca aproape oricine se va descurca în utilizarea lor.

Chiar și în cazul în care o companie va adopta sisteme digitale cu un specific ce face necesar un stagiu de pregătire a utilizatorilor, respectiva pregătire nu pornește de la zero, ci construiește pe bazele competențelor digitale deja existente, deoarece suntem înconjurați de aplicații și programe și avem acces la ele prin dispozitive diverse, între care telefoanele smart, deținute de majoritatea dintre noi.

În aceste condiții, temerile împărtășite de factorii de decizie ai anumitor companii (la momentul în care se pune în discuție adoptarea soluțiilor tehnologice ce ar actualiza modul în care sunt rezolvate sarcinile operaționale), se datorează unui prag psihologic. Resursele umane nu numai că sunt disponibile, dar chiar au așteptarea ca tehnologia să le fie pusă la dispoziție și integrată astfel încât să le ușureze sarcinile de lucru.

 

Cum se leagă adopția tehnologiei în interiorul companiei de activitatea HR?

Întocmai ca o persoană, orice companie are o imagine organică, neoficială, la care se raportează potențialii angajați. O reputație organică, mai mult sau mai puțin diferită de cea promovată pe canalele de prezență online și offline (deși ideal ar fi ca cele două imagini să corespundă între ele). Ponderea dezvoltării tehnologice a companiei și a accesului pe care îl oferă propriilor angajați către resursele digitale a crescut considerabil în această cotație, față de perioada de acum 5-10 ani.

„Când vine vorba de mediul de lucru, mulți lideri de afaceri se pierd, gândindu-se că angajații se preocupă exclusiv de remunerație și beneficii. Sigur, cursurile gratuite de yoga, bufetul de prânz săptămânal și o masă de ping-pong într-o sală de ședințe pot părea distractive. Dar nu vor convinge cei mai talentați și mai calificați oameni să se alăture unei companii în creștere și să rămână pe termen lung.

Ceea ce atrage talentele potrivite este capacitatea de a converti investițiile digitale în experiențe semnificative ale angajaților”.

Angajații sunt active ale companiilor, în accepțiunea HR modernă. O poziționare fermă a companiei în peisajul adopției digitale trezește încredere din partea acestora, dincolo de faptul că ușurează îndeplinirea sarcinilor de lucru.

Această realitate trebuie înțeleasă pe fundalul perturbării digitale globale, în care companiilor li s-a făcut clar că fie se alătură valului de succes, fie vor suporta consecințele unei izolări naturale sau vor avea de recuperat masiv prin arderea etapelor pe care au amânat să le parcurgă în avans sau în timp real.

Este firesc ca atunci când o companie nu pune în practică schimbările tehnologice necesare din timp, această reticență sau întârziere să atragă preocuparea angajaților, care pe drept cuvânt se îngrijorează în legătură cu viitorul lor profesional.

Puteți consulta abordarea SAP a problemei aici. (în engleză)

Pe linia transformării digitale a companiei dvs., vă invităm să ne contactați pentru detalii. În calitate de parteneri SAP Business One, suntem experimentați în această soluție SAP destinată IMM-urilor, pe care v-o punem la dispoziție pentru o trecere cât mai de calitate şi de perspectivă către soluțiile digitale de top ale prezentului & viitorului.