ERP în cloud – un punct de sprijin al creșterii în timp a afacerii pentru cei ce adoptă această variantă

By September 25, 2018SPX Blog

Pornind de la exemplul unui anume antreprenor, DigitalistMag reia tema necesității unor mijloace moderne de prelucrare şi valorificare a datelor de către companiile aflate în proces de creștere și dezvoltare, chiar dacă acestea se încadrează în categoria IMM-urilor.

Mesajul venit dinspre piață este clar –  organizațiile nu se mai pot baza pe informații disparate înregistrate în foi de calcul, baze de date, aplicații financiare simple și e-mailuri. Un astfel de sistem tradițional cu funcționalități izolate unele de altele și fișiere unice devine nesustenabil și restrictiv pe măsura ce o companie crește. Ca urmare, căutarea unei surse unice de date și a unui model de guvernare pentru gestionarea companiei este o etapă ce caracterizează tot mai multe organizații la ora actuală.

 

Când știm că a venit momentul pentru înnoirea sistemului de gestionare a proceselor companiei?

Sursa noastră citează un interviu pe tema Analyst Connection acordat publicației IDC de către Ray Boggs, vicepreședinte al departamentului de cercetare pentru întreprinderile mici și mijlocii din cadrul IDC, și de către Mickey North Rizza, vicepreședinte al departamentului ERP și Digital Commerce Research tot de la IDC. Ambii recunosc faptul că acele companii aflate în continuă dezvoltare nu își permit să stea pe gânduri.

Determinarea momentului în care vechiul sistem de gestionare a afacerilor devine depășit se bazează pe anumite indicii de necontestat, au afirmat cei doi specialiști IDC. Un semnal cheie pentru o firmă în ce privește faptul că a trecut vremea pentru tehnologia folosită de ea în mod curent apare atunci când conectarea datelor între funcții devine dificilă. Pe cale de consecință compania se confruntă cu o adevărată provocare în a realiza o viziune cuprinzătoare asupra operațiunilor sale de afaceri. „Această incapacitate, precum și frustrarea asociată ei sunt semnale clare pentru management că procesele nu (mai) dispun de o coordonare eficientă”.

 

IMM-urile, reticente la adoptarea unui nou ERP, mai ales din lipsa de orientare şi înțelegere a soluțiilor disponibile

Trecerea la un ERP modern este adesea o decizie dificilă în cazul companiilor mici sau mijlocii. Se întâmplă frecvent ca organizațiile mijlocii să considere că toate sistemele ERP sunt la fel, într-un mod negativ. Percepția lor este că aceste ERP-uri de pe piață nu sunt nici viabile, nici fezabile din punct de vedere operațional. La ideea de a dedica o sumă semnificativă de capital și de resurse pentru o singură implementare care durează luni întregi, adesea factorii de decizie ai unei linii de afaceri de dimensiuni medii se simt copleșiți.

Cu toate acestea, la o prospectare atentă a pieței (desigur, un parteneriat pe zona de consultanță este de ajutor în această privință), IMM-urile pot găsi acele soluții ERP adaptate exact nevoilor lor. În cazul exemplificat de articolul DigitalistMag, o soluție ERP bazată pe cloud a fost alegerea potrivită respectivului client, însă de la caz la caz pot exista diverse soluții ideale, ce se mulează pe nevoile specifice ale companiilor, suportând ulterior extinderi și modificări, în baza caracterului lor scalabil.

Producătorul din acest exemplu a ales una dintre soluțiile SAP disponibile pentru companiile de dimensiunile sale, respectiv a mers pe implementarea unui software ERP pentru IMM-uri bazat pe cloud.

 

Ce spun cifrele despre adoptarea soluției SAP ERP în exemplul DigitalistMag

Rezultatul? Acum că tehnologia aleasă și disponibilă prin intermediul soluției SAP facilitează monitorizarea și raportarea operațiunilor în timp real de către companie, aceasta și-a îmbunătățit considerabil ratele de succes, respectiv a înregistrat:

•    Cu 80% mai multe apeluri efectuate de agenții de vânzări din interior per oră
•    De 10 ori mai multe vânzări încheiate
•    Un volum de expedieri de 6 ori mai mare, fără a crește numărul angajaților din depozit
•    Accelerarea ciclului de completare a comenzii, timpul de expediere fiind redus de la 3 zile la 90 de minute
•    O cotă mai redusă al cifrei legate de staționarea produselor pe inventar – de la 18 luni la aproximativ 15 săptămâni

Pentru detalii puteți consulta articolul original aici.

Contactați Sphinx IT pentru a vedea cum răspunde nevoilor companiei dvs. soluția SAP pentru IMM-uri pe care v-o aducem noi – SAP Business One!

logo_ue2logo_guvro2logo_insstruct2

Programul Operational Sectorial "Cresterea Competitivitatii Economice"
"Investitii pentru viitorul dumneavoastra"

Proiect: "Implementarea unui sistem informatic de gestiune pentru cresterea competitivitatii LASTING Software"
Proiect cofinantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.

"Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro"
"Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei."