Istoria SAP Business One, capitolul 10 – despre evoluția produsului

By July 16, 2018SPX Blog
Sphinx IT SAP Business One history product evolution

Privind retrospectiv, autorul seriei despre apariția și dezvoltarea soluției SAP Business One, Ilan Tal, constată că au existat 3 faze majore în evoluția acestui produs software, respectiv în ultimii 15 ani, echipa de dezvoltatori a trecut prin:

• 2003 – 2007: trei versiuni regionale pentru accelerarea expansiunii geografice (versiunile 6.x & 7.x)

• 2008 – 2010: unificarea codului, inițiative pe linia de calitate a produsului și activități legate de funcții de bază (lansările 8, 8x)

• 2011 – prezent: deținerea unui rol principal în inovații și digitizare: SAP HANA, aplicații mobile, nor și multe altele (versiunile 9.x)
Fiecare dintre aceste perioade are povestea și caracteristicile sale proprii, pe care autorul le detaliază.

 

Echipa din Bratislava – context și relevanță (2003-2007)

 

După primul succes de piață înregistrat cu clienți noi din diverse regiuni, SAP Business One a devenit încet, sigur o soluție global viabilă. Pașii importanți în ce privește acoperirea de afaceri au permis produsului să treacă la pasul următor, însă, cu toate acestea, echipa a realizat rapid că există lacune care ar putea împiedica produsul să progreseze atât la nivel global, cât și local.

Unele din aceste lacune priveau bunele practici și funcționalități la nivel mondial, altele țineau de probleme juridice, ce împiedicau echipele locale de vânzări să comercializeze produsul pe piața locală, iar altele au fost funcționalități pe care concurenții SAP Business One le aveau în produsul lor de bază, însă care lipseau din acest produs la momentul respectiv.

A fost înființată o echipă de lucru al cărei scop era de a se concentra în totalitate pe acțiunile de curățare, corectare și construire a unor fundamente absolut necesare pentru o creștere viitoare. În acest scop, așa-numita listă de „251 probleme critice” a devenit planul de execuție destinat să pregătească produsul pentru următorul val de expansiune. După câteva luni de colectare a informațiilor și de prioritizare a problemelor, echipa a revenit cu un plan referitor la momentul și modalitatea de rezolvare a lacunelor, respectiv privind permiterea atingerii următorului nivel pentru SAP Business One.

Parte a acestui plan a fost spre exemplu echipa din Bratislava, Slovacia. Aceasta a debutat ca şi centru de cercetare și dezvoltare a SAP Business One pentru a fi modernizată în 2016 și a deveni SAP Labs Slovacia, apoi parte a rețelei globale SAP Labs. Scopul inițial al acestei echipe a fost de a localiza SAP Business One pentru țările din Europa de Est, ceea ce a inclus livrarea unui „instrument de conversie în euro” pentru țările din UE care și-au schimbat moneda în euro.

 

Unificarea codului și renunțarea la versiunile regionale (2008-2010)

 

Înainte de 2007, SAP Business One a avut 3 versiuni regionale diferite pentru a maximiza viteza de expansiune internațională. A existat o gamă largă de diferențe între localizări, ce asigura respectarea legislației și a celor mai bune practici locale.

Expansiunea rapidă a produsului ca și parte a globalizării a condus însă la o explozie a complexității, cerințelor și designului acestuia. Pentru a depăși această provocare, a fost nevoie de o intervenție majoră – soluția aleasă presupunând unificarea tuturor liniilor de codare ale versiunilor regionale și efectuarea unei refactorizări semnificative a codurilor, pentru a construi o infrastructură unică suficient de sofisticată ca să susțină o creștere viitoare sustenabilă.

După depășirea numeroaselor provocări, versiunea 8.8 a fost lansată cu succes în 2009. A fost atât o etapă importantă, cât și un punct de cotitură în istoria SAP Business One. Produsul a atins un nou nivel de maturitate, de adaptare la piață și de calitate, cu costuri de solicitări de servicii pentru clienți și de întreținere semnificativ reduse. Baza de cod unificată și renovată a stabilit o fundație solidă atât pentru inovația în pas rapid, cât și pentru o creștere sustenabilă, profitabilă pentru SAP și pentru ecosistemul său din întreaga lume pentru următorii ani.

*Material tradus & adaptat după această sursă
Continuarea în episodul 11, pentru care vă invităm să urmăriți update-urile blogului nostru.

logo_ue2logo_guvro2logo_insstruct2

Programul Operational Sectorial "Cresterea Competitivitatii Economice"
"Investitii pentru viitorul dumneavoastra"

Proiect: "Implementarea unui sistem informatic de gestiune pentru cresterea competitivitatii LASTING Software"
Proiect cofinantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.

"Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro"
"Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei."