Istoria SAP Business One – episodul 7

By June 4, 2018SPX Blog

Până în 2003, vânzarea de soluții SAP către IMM-uri şi filiale ale companiilor mari stagna datorită unui paradox implicit. Piața țintă nu făcea parte din sfera de aplicare a SAP, iar cunoștințele și experiența necesare nu erau încă în ADN-ul SAP.

SAP a recrutat însă specialiști din alte companii și a alocat intern sarcina unei schimbări de mentalitate, astfel încât să obțină soluții simple, dar puternice, destinate companiilor de dimensiuni mai mici.

SAP Busines One a reprezentat punctul de întâlnire a ceea ce însemna SAP, a experienței acumulate TopManage și a inputului noilor angajați – cunoștințele acumulate, experiența și ideile noi au contribuit la succesul produsului.

Pentru capitolul 7 din istoria SAP Business One, autorul Ilan Tal a ales să lase veteranii acestei soluții să relateze în felul lor propriu cum au decurs acești primi ani.

 

Amintiri din anii de structurare a soluției SAP Business One

China

Ye Zhang – în prezent, Senior vice president, Small mid-size enterprises Development and Support, la SAP, îşi aduce aminte că una dintre primele sale întrebări pentru instructorul echipei inițiale de 5 developeri C++ din China a fost de ce infrastructura SAP Business One nu suportă capacități avansate de memorie cache și ORM. Răspunsul primit atunci a fost la obiect – “Designul actual este suficient pentru a satisface nevoile pieței țintă”. Ye Zhang constată după ani că SAP Business One este simplu, dar suficient pentru a acoperi nevoile clienților mici din mediul de afaceri, cu o precizie și exactitate remarcabilă.

Versiunea 7.0 (B cluster) a fost lansată cu succes în China în vara anului 2003.

A urmat o etapă de cercetare și de pregătire a localizării pentru India și Brazilia, cele mai mari țări în curs de dezvoltare, având și cele mai complex sisteme multiple de impozitare. Combinația de tip federal, de stat, de județ și de fiscalitate duce la o calculare a taxelor și la o logică de raportare foarte diferită. Aceasta a devenit cea mai mare provocare pentru echipă, dedicată demersului de să globalizare în continuare a produsului.

După mai multe ateliere cu colegi din Brazilia și din India, Ye Zhang şi Richard Qin, un alt dezvoltator, au inventat designul motorului fiscal, realizare ce a  rezolvat această problema într-un mod unitar pentru diferite sisteme fiscale complexe.

Echipa de developeri din China a reușit și portarea soluției pe infrastructura Linux, o altă victorie de o valoare importantă, inclusiv ulterior, când a suportat cu succes inovații precum service layer-ul și sau funcționalitatea HANA in memory.

 

Olanda

Finn Backer – în prezent Vice president, SAP Business One, își aduce aminte că începând cu anul 2004, primii ani de dezvoltare a soluției au constat mai ales în a oferta diverse echipe SAP pentru ca să li se permită să aplice procesele acestora pentru SAP Business One. De exemplu, au fost încheiate acorduri cu departamentele juridic & de expediere SAP pentru a permite ca SAP Business One să fie expediată în țări pentru care nu era încă efectuată localizarea.

Un alt proiect de anvergură a constat în dezvoltarea în avans a produsului, pentru care Finn a avut ca termen limită perioada sărbătorilor de iarnă din acel an – termen îndeplinit cu succes.

O realizare colaterală acestui proiect a fost crearea unei comunități în care experții locali ai SAP Business One din întreaga lume puteau vorbi și colabora între ei.

 

Australia

Richard Duffy, în prezent General Manager, Asia Pacific Japan și Product Evangelist la Enterpryze, își aduce aminte că în 2003 echipele din Australia și Noua Zeelandă au abordat subiectul cheie al localizării cu localizarea pentru Marea Britanie. S-a pus accent pe recrutarea de noi parteneri de canal, așa că pentru primul grup recrutat, echipa a țintit partenerii de soluții Great Plains, Navision, Sage și AccPac etc. Dintre aceștia, unii sunt principalii parteneri până în momentul prezent.

Duffy îşi aduce aminte de lansările în cascadă ale produsului finit. În 2004 Singapore, urmat îndeaproape de Indonezia, Filipine și Malaezia. Programul era extrem de aglomerat pentru membrii echipei, petrecut  în călătorii cu avionul, în hoteluri și săli de pregătire, cu ședințe de lucru în toată regiunea și cu prezentări ale SAP Business One derulate în cadrul tuturor evenimentelor regionale SAP.

În 2006, SAP Business One a fost lansat şi în China, care şi acum este locația de dezvoltare primară pentru SAP Business One!

În 2007, produsul a fost lansat în India, țară renumită pentru complexitatea regulilor contabile și a reglementărilor cu care se confrunta produsul.

 

America Latină

Ada Rodriguez, acum pensionară, își amintește de cooptarea sa într-o echipă nouă pentru un produs SAP inovator, după ce lucrase pentru SAP de la mijlocul anului 1996. În ianuarie 2003, echipa argentiniană din care făcea acum parte a petrecut două săptămâni în Panama pentru a învăța despre noul produs de la unul dintre foștii parteneri de la TopManage.

Următorul pas a fost recrutarea de experți în produse locale (LPE), în diferite țări ce puteau să înceapă cu o versiune SUA standard, apoi pregătirea acestei echipe extinse pentru a sprijini recrutarea partenerilor locali, realizarea de training de vânzări și de produs. Deşi Ada îşi aduce aminte că sarcinile păreau descurajante, ele s-au realizat într-o perioadă relativ scurtă. Până la mijlocul anului 2003 echipa din America Latină avea deja parteneri și clienți ce foloseau SAP Business One.

Şi aici s-a pus accent deosebit pe dezvoltarea în avans a produsului („ramp-up”). Versiunea 6.7 a fost prima disponibilă în spaniolă, localizată pentru a suporta cerințele juridice ale statelor Mexic, Chile, Costa Rica, Guatemala, Panama şi Puerto Rico.

Detalii şi imagini cu echipele în articolul din care am selectat, tradus şi adaptat materialul prezent – aici. Credit imagine – idem.