Istoria SAP Business One – partea a doua

By April 10, 2018SPX Blog
Sphinx IT SAP Business One istoria

Compania care a dezvoltat inițial produsul SAP Business One a fost QuickSoft. Aceasta era ce se numește astăzi Vendor Independent de Software (En – ISV), respectiv funcționa livrând proiecte software altor companii, contra cost. TopManager (varianta incipientă a SAP B1) a fost însă un produs dezvoltat în regie proprie, care a ajuns să aibă cel mai strălucit parcurs. Anii de început au fost însă plini de riscuri. Pentru a rememora acea perioadă, autorul istoriei SAP Business One, Ilan Tal, l-a cooptat pe Gadi Shamia, membru al echipei începând cu mijlocul anilor 90.

 

Lansarea și primele rezultate ale soft-ului de gestionare a IMM-urilor

După cum am aflat din prima parte a istoriei SAP B1, software-ul în cauză era un produs Macintosh nativ, cu o arhitectură de hyperlink, astfel încât un clic pe orice câmp de date ducea la un ecran cu informații detaliate. Interfața de utilizator era și ea bine realizată și prietenoasă. Echipa însă dorea mai mult pentru lansarea produsului. A fost introdusă comanda vocală, însă nu fără dificultăți – programatorul implicat a folosit vocea sa, dar programul reacționa ulterior doar la specificul pronunției acestuia.

Primul tradeshow la care echipa a participat cu produsul a avut loc în 1995. Primii clienți au venit în urma unui proces de vânzare door-to-door, însă au fost mai degrabă experiențe de învățare, echipa fiind complet neexperimentată în ce privește structura unui produs finisat, care să anticipeze cerințele clienților.

Angajarea unui director de vânzări experimentat a dat roade abia după ce Gadi Shamia s-a co-implicat în procesul de prezentare a produsului către potențialii clienți. Concluzia a fost că un astfel de produs sofisticat cere un grad crescut de înțelegere a părții software, chiar și de către responsabilii de vânzări.

 

Lecțiile hands-on, cele mai fructuoase

După cum menționează Gadi în amintirile sale, gândirea reflectată în modul în care QuickSoft acţiona în anii 90 era una de tip startup. Chiar dacă termenul nu atinsese încă notorietatea actuală, producerea unui software performant pentru piața B2B, perfecționarea acestuia, lansarea și primele experiențe cu clienții erau tipare deschizătoare de drumuri, care acum se regăsesc la nivel global și funcționează cu succes.

Faptul că inițial aceste activități au întâlnit obstacole a servit drept sistem de învățare hands-on şi a contribuit la perfectarea unui produs în permanentă sincronizare cu clienții și cu mediul de afaceri în care aceștia îl angajau.

Pentru articolul-sursa, mergeți pe acest link.

One Comment